دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

هر چه زودتر تمامش کنید؛ این خواسته‌ای است که فرانسوی‌ها از تیم ملی کشورشان دارند.

بعد از رسوایی‌هایی که اختلافات داخلی تیم به‌وجود آورده و بازتاب جهانی پیدا کرده، نتیجه بازی امروز مقابل آفریقای جنوبی هم اهمیت زیادی ندارد؛ حتی با وجود بخت ناچیزی که باقی مانده. البته اقلیتی هم که هنوز صعود به مرحله حذفی برایش اهمیت دارد، کاملا ناامید است.

یعنی این گروه از هم پاشیده درصورت شکست مکزیک، می‌تواند میزبان را با اختلاف 4 گل شکست دهد؟ و در این صورت رویارویی احتمالی با آرژانتین آماده در وضعیت فعلی منجر به یک فاجعه ورزشی نخواهد شد؟

با عذرخواهی ریبری پس از اخراج آنلکا، به‌نظر می‌رسید بازیکنان یاغی تیم قصد عقب‌نشینی دارند ولی اعتصاب آنها قبل از تمرین یکشنبه همه را شوکه کرد. دلیل آنها هم اخراج آنلکا بدون شنیدن دفاعیات او بود. دومنک که در تیم هیچ قدرتی ندارد، تنها در زمین تمرین متوجه تصمیم بازیکنان شد.

آنها حتی مربی شان را مجبور کردند مقابل دوربین‌ها، بیانیه‌ای را که علیه فدراسیون نوشته شده بود، بخواند. در چنین شرایطی معلوم نیست در بازی حیثیتی امروز چه سرنوشتی در انتظار تیم ملی فرانسه است و بعید نیست کابوس این جام جهانی با شکستی تحقیرآمیز تکمیل شود.

وضعیت تیم به حدی بحرانی است که سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه از وزیر ورزش این کشور که در آفریقای جنوبی است خواسته بود دیروز جلسه‌ای با اسکالت (رئیس فدراسیون)، دومنک و او تشکیل دهد.

اما در شرایطی که دولت فرانسه به فکر پایانی آبرومند در جام جهانی است، کارشناسان، مربیان و بازیکنان سابق تیم ملی خواهان برخورد جدی با بازیکنان یاغی هستند و ممکن است لوران بلان، سرمربی آتی فرانسه مجبور به پاکسازی تیم شود.

امه ژاکه، سرمربی سابق فرانسه که توانست در جام جهانی98 قهرمان شود، با ناراحتی می‌گوید: «ما به پایین‌ترین نقطه رسیده‌ایم. بازی در جام جهانی فوق‌العاده است ولی این بازیکنان قدر موقعیت‌شان را نمی‌دانند. از این اتفاقات غمگینم. امیدوارم فرانسه سرش را بالا بگیرد. برای پاک کردن تصویری که ممکن است سال‌ها برای مان باقی بماند، امیدوارم سه‌شنبه به پیروزی برسیم. »

مکزیک – اروگوئه

بر خلاف بازی فرانسه و آفریقای جنوبی که هر دو تیم شانس بسیار کمی برای صعود دارند، رویارویی مکزیک و اروگوئه، در بازی همزمان گروه A اهمیت زیادی برای 2تیم دارد. هر دو تیم 4 امتیازی‌اند و با تساوی هم به دور بعد می‌رسند ولی اجتناب از رویارویی با آرژانتین دلیلی است که برای تساوی بازی نکنند؛ به‌ویژه مکزیک که تفاضل گل کمتری نسبت به اروگوئه دارد.

نکته جالب این بازی، رویارویی خط حمله زهردار مکزیک و خط دفاع مستحکم اروگوئه است که هنوز گلی دریافت نکرده. اروگوئه در ضدحملات هم با داشتن فورلان و سوارز بسیار خطرناک است. اوسوریو، مدافع چپ مکزیک هم که مقابل فرانسه یکی از بهترین‌ها بود، وعده یک بازی جذاب را می‌دهد: «بازی خوبی خواهید دید؛ چیزی که این جام کم داشته.

چیزی که تا امروز دیده‌اید، فوتبال محافظه‌کارانه بوده.» مکزیک اما برای این بازی کارلوس ولا، مهاجم جوانش را به‌دلیل مصدومیت و افرن خوارز را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. تابارز، مربی اروگوئه گفته که تغییری در ترکیب تیمش که توانست میزبان را با 3 گل شکست دهد، ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 110169

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز