دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

بر خلاف مدعیانی که این روزها برای صعود به مرحله حذفی هم به دردسر افتاده‌اند، برزیل بدون زحمت زیاد به جمع 16 تیم پایانی رسید.

پس از آنکه پیروزی 2 بر یک مقابل کره‌شمالی که منتقدان را راضی نکرد، برزیل این بار ساحل عاج را 3 بر یک شکست داد و البته نمایش بهتری هم داشت؛ سیر صعودی تدریجی که یکی از ویژگی‌های تیم قهرمان در تورنمنت‌ها محسوب می‌شود. لوییز فابیانو و کاکا هم نمایش کم فروغ بازی اول را جبران کردند.

گل اول که روی همکاری روبینیو، کاکا و فابیانو به ثمر رسید، از آن صحنه‌هایی بود که هواداران برزیل در گوشه و کنار جهان را وادار می‌کند هر 4‌سال یک بار برای دیدن بازی‌های این تیم در جام جهانی به صفحه تلویزیون چشم بدوزند.

گل دوم را اما باید تنها به نام فابیانو و هنرش نوشت؛ حتی اگر با زیرکی از بازویش هم کمک گرفته باشد! مهاجم اول برزیل با زدن این دو گل حضورش به‌عنوان مدعی جدی آقای گلی را اعلام کرد. کاکا هم گل‌های اول و سوم را ساخت، هر چند اخراج دقیقه 88،  شب خوب هافبک رئال را خراب کرد.

اما درگیری‌های آخر بازی تنها نکته تاریک رویارویی پرافتخارترین تیم دنیا و پرستاره‌ترین تیم آفریقا بود. پس از گل دوم برزیل که داور متوجه هند فابیانو نشد، ساحل‌عاجی‌ها، ناامید از جبران، بازی را به خشونت کشاندند.

قربانی بزرگ این تکل‌های خشن الانو، زننده گل سوم برزیل بود که مجبور به ترک زمین شد و خوش شانس بود که ساق پایش نشکست. کاکا هم که مانند دونگا از خشونت بازیکنان حریف عاصی شده بود، با قادر کیتای تازه وارد تنه به تنه شد ولی لانوی، داور فرانسوی اشتباهاتش را با اخراج هافبک برزیل کامل کرد.

دونگا در پایان بازی گفت که اخراج کاکا پذیرفتنی نیست: «بازیکنی که خطا کرد از کارت زرد گریخت. به او تبریک می‌گویم. اخراج کاکا پذیرفتنی نبود چون او خطا نکرد.» او درباره جریان بازی اضافه کرد: «بازی خیلی دشوار و فیزیکی بود.

همه می‌گویند طرفدار فوتبال زیبا هستند ولی وقتی داور خطاهای شدید را بدون جریمه می‌گذارد، کمکی به فوتبال زیبا نمی‌کند.»جالب اینکه اریکسون، مربی ساحل‌عاج هم از داوری گله داشت و گفت: «شنیده‌ام برزیلی‌ها از داوری ناراضی اند ولی وقتی فابیانو اجازه دارد از دستش استفاده کند، به سختی می‌توان این را پذیرفت؛ آن هم 2 بار.»

اریکسون اما در ادامه حرف‌هایش از بازی برزیل تمجید کرد و این تیم را شایسته قهرمانی دانست: «فکر می‌کنم برزیل بتواند تا پایان راه برود. آنها کیفیت بالایی دارند، به‌ویژه در دفاع. برای شکست برزیل باید تقریبا بی‌نقص باشید. آنها در همه جای زمین خوب هستند.»

پرتغال 7 – کره‌شمالی صفر؛صعود 99 درصدی مردان کروش

پرتغال با زدن 7 گل به کره‌شمالی، تقریبا از صعود مطمئن شد. حالا این تیم تنها در حالتی حذف می‌شود که بازی آخر را به برزیل ببازد و ساحل عاج آنقدر به حریف آسیایی گل بزند که فاصله 9گله تفاضلش با پرتغال جبران شود.

با شروع بازی تصور می‌شد که دفاع سرسخت کره‌شمالی می‌تواند پرتغال را هم مثل برزیل در بازی اول عذاب بدهد ولی گل رائول مرلس در دقیقه 29 راه را برای یک پیروزی پرگل هموار کرد. گل‌های بعدی پرتغال اما در نیمه دوم به ثمر رسید، وقتی کره‌شمالی برای زدن گل تساوی شروع به حمله کرد.

هوگو آلمیدا و تیاگو (2گل) و لی یدسون وسیمائو زننده گل‌های بعدی بودند. رونالدو هم که مدت‌ها برای پرتغال گلی نزده بود، با زدن گل ششم از فشار روحی سنگینی که داشت، خلاص شد.

کد خبر 110172

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز