گروه اقتصادی: برای سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده آمادگی کامل وجود دارد و در صورت تصمیم دولت، این اقدام انجام می‌شود.

به گزارش همشهری، محمدرضا نعمت‌زاده با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ذخیره سوخت کشور کافی است و برای تامین سوخت زمستانی هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین میزان ذخیره سوخت بنزین و گازوئیل کشور را معادل دوبرابر سال گذشته اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود یک میلیون کارت هوشمند توزیع شده است و با توجه به پیشرفت کار، تا پایان سال کار توزیع کارت هوشمند خاتمه می‌یابد و امکان استفاده از کارت هوشمند در شبکه توزیع بنزین قابل اجراست.

وی احتمال سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده را به تصمیم دولت و مجلس مربوط دانست و تاکید کرد که اگر بودجه‌ای به واردات در سال آینده اختصاص داده نشود آمادگی برای سهمیه‌بندی بنزین توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی وجود دارد.

وی تاکید کرد که بودجه مصوب برای سال جاری کافی است و برای سال آینده در صورت تصویب واردات باید بودجه بیشتری اختصاص داده شود.

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم امضای ششمین قرارداد افزایش تولید بنزین کشور با اشاره به حضور شرکت نفتی سینوپک چین در کنسرسیوم اجرایی این قرارداد ابراز امیدواری کرد که طرح‌های بیشتری با شرکت‌های چینی عملیاتی شود.

وی در حضور نماینده تجاری سفارت چین با اعلام این مطلب ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های دو کشور در طرح‌های مشترک در ایران و چین و دیگر کشورها نیز مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به دیداری که به‌زودی از چین خواهد داشت تاکید کرد که در این سفر امکان اجرای طرح‌های بیشتر با همکاری شرکت‌های چینی بررسی می‌شود.

قرارداد یکصدمیلیون یورویی احداث واحد تولید بنزین در پالایشگاه تبریز، تولید این فرآورده را در کشور سه میلیون لیتر در روز افزایش می‌دهد.

کد خبر 10929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز