شورای نگهبان قانون اساسی، مصوبه مجلس شورای اسلامی را مبنی بر صدور مجوز برای دولت به منظور افزایش واردات بنزین در سال 85 تایید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر عباسعلی کدخدایی سخنگوی این شورا در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: شورای نگهبان در نشست اخیر لایحه اصلاح جداول 4 و 8 قانون برنامه چهارم توسعه و متمم قانون بودجه سال 1385 کل کشور را که 10 آبان 1384 به تصویب مجلس رسیده بود مغایر با شرع و قانون اساسی نشناخت.

براساس این لایحه دولت موظف شد امسال معادل پنج میلیارد دلار بنزین وارد کند.

همچنین شورای نگهبان در نشست بیست و چهارم آبان پس از بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به مقررات استفاده از واگن‌ها و کانتینرها و مقررات استفاده از واگن‌ها در حمل و نقل بین المللی پی پی دبیلو اعلام کرد: به کارگیری همه عبارات و واژه‌های غیرفارسی در متن این لایحه مغایر با اصل 15 قانون اساسی است و در مواردی نیز تاریخ میلادی بدون ذکر تاریخ معادل شمسی بیان شده که مغایر با اصل 17 قانون اساسی است.

کدخدایی همچنین افزود: لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز هم اکنون در دستور کار شورای نگهبان قراردارد که دارای اشکالات متعددی است و امیدواریم این هفته این اشکالات جمع بندی و برای رفع آنها به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شود .

کد خبر 8645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز