گروه اقتصادی: در نخستین اطلاع رسانی مشترک دست‌اندرکاران تولید و توزیع کارت هوشمند سوخت اعلام شد کارت هوشمند تا پایان سال آماده بهره برداری است.

سیدناصرسجادی مجری طرح در مورد شبکه طراحی شده گفت: این شبکه به گونه ای هوشمند طراحی شده که سوخت‌گیری در پمپ بنزین ها هیچ مشکلی برای صاحبان خودروها ایجاد نمی‌کند و ارتباط با شبکه به صورت همزمان نیست.

تولید کارت و شخصی سازی

به گفته سجادی، 8 میلیون کارت هوشمند برای خودرو و هفت میلیون کارت برای موتور در چین تولید شده و کار شخصی سازی و ذخیره اطلاعات صاحبان خودرو درکارخانه تولید قطعات مخابراتی ایران درشیراز انجام می شود.

وی افزود: کارت های موتورسیکلت به دلیل عدم ثبت اطلاعات صاحبان موتور درچین خاتمه یافته و از نیمه اول بهمن ماه توزیع می شود. توزیع کارت های صاحبان خودرو نیز به دلیل زمان‌بربودن کار شخصی سازی به تدریج انجام می‌شود و اگر ضرورت ایجاب کند با هماهنگی انجام شده بخشی از این کار درخارج از کشورانجام خواهد شد.

درادامه رضا شمولی، مدیرکل دفتر بازاریابی شرکت پست نیز از نحوه توزیع کارت گفت: مشکل اصلی در توزیع ضرورت حضور مالک و یا بستگان درجه یک وی با مدارک لازم هنگام تحویل در نشانی ثبت‌شده در زمان ثبت‌نام و در هنگام انتقال قطعی خودرو در نیروی انتظامی است.

وی تأکید کرد: درحال حاضر، حدود دوازده درصد صاحبان خودرو در هنگام تحویل کارت درمحل حاضر نیستند و یا مدارک لازم برای تحویل مثل کارت شناسایی و مدارک مالکیت خودرو هنگام تحویل کارت آماده نیست.

وی همچنین تاکید کرد که دوبار به نشانی ثبت شده مراجعه می‌شود و درصورت فقدان شرایط لازم برای تحویل کارت با ارائه نامه از مالک دعوت می‌شود تا به دفترپستی مراجعه کند و کارت تا یک ماه در دفتر پستی نگهداری می‌شود تا صاحب خودرو مراجعه  نماید.

دراین مراسم، نماینده نیروی انتظامی گفت: هیچ محدودیت زمانی نیست و هر فردی می‌تواند با مراجعه به پایگاه اینترنتی پلیس با نشانی www.epolice.ir یا نشانی www.post.ir و یا دفاتر پلیس به‌علاوه 10 و یا شماره تلفن ارتباطات مردمی 88675150  نسبت به ثبت اطلاعات خود ویا اصلاح آن و یا پیگیری مراحل تحویل کارت خود اقدام کند.

مهدی دهقان افزود: درحال حاضر، کارت تمامی دارندگان خودروهای سال 84 و 85 دارای پلاک ایران تحویل شرکت پست شده و تحویل کارت  خودروهای سال 83 نیز از دو روز آینده آغاز می شود.

کد خبر 13526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز