سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتری که در طول دوران کاری 60 ساله‌اش بیش از 18000 نوزاد را به دنیا آورده است، در سن 100 سالگی هنوز کار می‌کند.

به نوشته دیلی تلگراف دکتر والتر واتسون که به نام "بابا دکتر" مشهور شده است، در طول 63 سال کارش به عنوان متخصص زایمان در هنگام تولد سه نسل از خانواده‌ها از پدرومادر بزرگ‌ها گرفته تا نوه‌ها حضور داشته است.

تصور می‌شود این دکتر اهل شهر آگوستا در ایالت جورجیای آمریکا مسن‌ترین پزشک در حال طبابت در جهان باشد.

 در میان بیماران او خانم سابرا آلن 77 ساله هم هست که 59 ساله است برای درمان به نزد دکتر واتسون می‌رود. همه 17 عضو خانواده او را دکتر واتسون به دنیا آورده است.
خانم آلن می‌گوید: "او همه پنج فرزند و دوازده نوه مرا هب دنیا آورده است. او نظیر ندارد، بهترین است."

دکتر واتسون که هنوز هر روز به سر کار می‌رود، می‌گوید: "هیچ نیز مانند شاهد بودن معجزه حیات شگفت‌آور نیست."مشکل این است که من زایمان‌هایی را که با عارضه همراه بودند، را خیلی واضح‌تر از آنهایی که به راحتی انجام شده‌اند، به یاد می‌آورم. هنگامی شما چند هزار زایمان انجام می‌دهید،  خاطرات آنها در ذهن آدم مخلوط می‌‌شود."

دکتر واتسون در در آستانه جنگ جهانی دوم مدرک خود را دریافت کرد، و در جنگ جهانی دوم و جنگ کره خدمت کرد. پس از پایان جنگ به زادگاهش جورجیا برگشت و طبابت و زندگی مشترک 65 ساله را با زنش اودری آغاز کرد.

او می‌گوید:"ساعت یک ربع به هفت از خواب بلند می‌شوم، صبحانه می‌خورم و ساعت 8.5 در بیمارستان هستم. وقتی بینایی‌ام ضعیف شد، دیگر انجام زایمان را متوقف کردم.اما هنوز مانند همیشه به ایستگاه پرستاری و اتاق‌های عمل سر می‌زنم."

نام دکتر واتسون به مرکز زنان در بیمارستان دانشگاهی در شهر آگوستا داده شده و مجسمه‌ای برنزی که او کودک تازه به دنیاآمد‌ه‌ای را در دست دارد، ساخته شده است. 
دکتر و اتسون همکارش در همان بیمارستان، دکتر مایکل مکداناف را که از لحاظ سنی نوه او به حساب می‌آید، به دنیا آورده است.

 دکتر داناف می‌گوید: "هیچ کس اخلاق کاری او را ندارد. او حتی قبل از آنکه استفاده از پیجر معمول شود- همیشه به راحتی در دسترس بود، چرا که یا در بیمارستان بود یا درخانه یا در کلیسا."

 دکتر واتسون می‌گوید علیرغم اینکه آرتریت خفیفی دارد و بینایی و شنوایی‌اش ضعیف شده است، برنامه‌ای برای بازنشستگی ندارد.

او می‌گوید: "من عاشق پزشکی هستم و عاشق ارتباط داشتن با مردم."

بر اساس رکوردها، دکتر واتسون در حال حاضر سالمند ترین پزشک در حال طبایت است.
 رکورد دار قبلی دکتر لیلا دنمارک، او هم اهل جورجیا، بود که تا سن 102 سالگی در سال 2000 به طبابت ادامه داد.

کد خبر 108727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز