همشهری آنلاین: دادستان زاهدان اعلام کرد: حکم اعدام عبدالحمید ریگی، در زندان مرکزی زاهدان و با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای حوادث تروریستی زاهدان اجرا شد.

محمد مرزیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اجرای حکم اعدام عبدالحمید ریگی اظهار کرد: سال گذشته حکم اعدام عبدالحمید ریگی قطعی شده بود اما با توجه به توافق قوه‌ قضاییه و مجموعه اطلاعاتی کشور برای استفاده هرچه بیشتر از وی و اطلاعات مورد نیاز، مرد شماره 2 گروهک تروریستی ریگی نگهدرای شد و امروز با توجه به رفع نیاز، حکمش اجرا شد.

وی با بیان این‌که در زمان اجرای حکم عبدالحمید ریگی مشکل امنیتی به وجود نیامد، افزود: با توجه به بهره‌برداری‌های لازم از اطلاعاتی که وی داشت، صبح امروز به تنهایی و بدون حضور دیگر اعضای گروهک تروریستی جندالله اعدام شد.

جلسه دادگاه «عبدالحمید ریگی» تیرماه سال گذشته به همراه تعدادی از اعضای گروهک تروریستی ریگی برگزار شد و دادگاه تجدیدنظر استان سیستان و بلوچستان چندی بعد رای به اعدام این افراد صادر کرد.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اواخر تیرماه سال گذشته با تایید اجرای حکم اعدام 13 نفر از اعضای گروهک تروریستی جندالله گفت: به درخواست یکی از مراجع اطلاعاتی اجرای حکم اعدام عبدالحمید ریگی به تاخیر افتاده است.

جنایت تاسوکی و شهادت بیش از 20 نفر از هموطنان بی گناه و زخمی کردن تعدادی دیگر، جنایت دارزین کرمان، شهادت جمعی از مسافران بی گناه و آتش زدن تعدادی خودرو، شهادت شماری از نیروهای انتظامی، قتل، سرقت مسلحانه، قاچاق عمده موادمخدر، شرارت، اقدام‌های تروریستی و بمب گذاری از جمله اتهام‌های عبدالحمید ریگی است.

کد خبر 108119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز