شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل تأیید کرده‌است که اتومبیل‌های عکس‌برداری سرویس StreetView طی سه سال گذشته به طور ناخواسته بسته‌های دیتایی از شبکه‌های Wi-Fi خانگی مردم آلمان جمع‌آوری کرده‌اند

به گزارش بی‌بی‌سی، این امر همزمان با صدور دستور بازرسی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط اتومبیل‌های عکس‌برداری گوگل روشن شد.

سرویس StreetView بخشی از سرویس نقشه گوگل است که از بعضی خیابان‌های شهرهای جهان تصویرهای پاناروما تهیه می‌کند.

گوگل می‌گوید طی یک بازبینی روشن شد که گیرنده‌های اتومبیل‌های عکاسی این سرویس در طی این مدت بسته‌های دیتایی از شبکه‌های باز خانگی Wi-Fi‌ در آلمان دریافت کرده‌اند.

این بسته می‌توانند شامل قسمت‌هایی از محتوای ارسال شده توسط کاربران خانگی این شبکه‌ها باشد.

گوگل می‌گوید این مشکل به سال 2006 زمانی که یکی از مهندسانش که برروی یک شبکه آزمایشی Wi-Fi‌ کار می‌کرد بازمی‌گردد. وی یک کد کامپیوتری طراحی کرده‌بود که از شبکه‌های Wi-Fi عمومی اطلاعات جمع آوری می‌کرد. زمانی که StreetView شروع به کار می‌کند، این کد در نرم‌افزار به کار رفته در اتومبیل‌های این سرویس اضافه می‌شود و این مشکل را به وجود می‌آورد.

گوگل هم می گوید که تصمیمات دقیقی برای رفع و بررسی این مشکل اتخاذ کرده و از زمانی که متوجه این مشکل شده‌ گیرنده‌های خودروها را اصلاح کرده واکنون از یک نهاد دیگر در مورد بررسی این موضوع درخواست کمک کرده‌است.

الن اوستیس، مدیر مهدنسی و تحقیق گوگل می‌گوید: "به دست آوردن اعتماد مردم یکی از بخش‌های بسیار مهم کارهای ماست و ما در این یک مورد کوتاهی کردیم. تیم مهدنسی گوگل به سختی برای بدست آوردن دورباره اعتماد شما تلاش می‌کند."

کد خبر 107462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز