شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

گوگل پروژه‌ای را با عنوان جبهه آزادسازی اطلاعات راه‌اندازی کرده است که بر پایه آن کاربران می‌توانند اطلاعات خود را به سرعت و آزادانه از یک سرویس به سرویس دیگر انتقال دهند

به گزارش مهر، برایان فیتزپاتریک، ایده‌پرداز و رئیس این پروژه به همراه6 مهندس گوگل از سال 2007 روی سیستم جبهه آزاد‌سازی‌ اطلاعات(Data Liberation Front) کار می‌کنند.
هدف از راه‌اندازی این پروژه عرضه بیشترین امکانات به کاربر در وارد و خارج‌کردن اطلاعات خود به داخل و خارج از سرویس‌های گوگل به‌طور آزادنه است.

این مهندس گوگل درخصوص اهداف این پروژه توضیح داد: به‌طور کلی برپایه طرح آزادسازی اطلاعات کاربران باید امکان خارج‌کردن اطلاعات خود را از سرویس‌های گوگل به روشی ساده، سریع و با هزینه صفر داشته باشند. این سه جنبه برای این پروژه اساسی هستند و هدفی را نشان می‌دهند که به کار تیم مهندسان گوگل در شیکاگو جان می‌بخشد.

به گفته این مهندس بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی دنیا، به‌دنبال تغییر بنیادی در ارتباط کاربران با رایانه ارتباطی است که با توسعه شبکه تغییر می‌کند. ابتدا تمام اطلاعات در یک جا (روی رایانه) ذخیره می‌شد اما اینترنت و ابرهای محاسباتی کاملا موقعیت را تغییر دادند.

در حال حاضر سرویس‌های متعدد گوگل از راه اینترنت عرضه می‌شوند و اغلب به‌صورت رایگان و از طریق یک مرورگر وب در دسترس قرار دارند. بنابراین بدیهی است که آزادسازی اطلاعات از این سرویس‌ها به سایر سرویس‌های روی شبکه نیاز است. در حقیقت، آزادسازی اطلاعات به کاربران اجازه می‌دهد که روی اطلاعات خود کنترل کامل داشته باشند.

براساس گزارش پی‌سی ورلد، با استفاده از این سرویس، کاربر می‌تواند اطلاعاتی را که در سرویس‌های یو تیوب، گوگل داک، گوگل بوک، جی میل و... ذخیره کرده است به سایر سرویس‌های مشابه حاضر در اینترنت انتقال دهد و یا اطلاعاتی را به‌سرعت از سایر سرویس‌ها به این برنامه‌ها وارد کند.

این انتقال اطلاعات با سیستم لاگ دیتا متفاوت است. در این سیستم، اطلاعات بدون نقش فعال کاربر ایجاد می‌شوند و کاربرد آنها در مورد ارسال تبلیغات به کاربر براساس موضوعات مورد علاقه وی است. نوآوری برای گوگل نقش مهمی ایفا می‌کند؛ چرا که می‌تواند سرویس‌های عرضه شده را بهبود بخشد و در نتیجه سود بیشتری را به دست آورد.

کد خبر 105302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز