جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گوگل قصد دارد اطلاعات مربوط به شمار تقاضاهایی را که برای برداشتن محتوا یا شناسایی کاربران خاص از دولت‌ها دریافت می‌کند، منتشر کند

به گزارش ایسنا، به این منظور گوگل صفحه‌ای را در سایت خود قرار داده که شمار تقاضاهای دریافت کرده از دولت‌ها برای اطلاعات مربوط به یک کاربر یا برداشتن محتوا از شبکه‌های سایت‌هایش مانند جست‌وجو، یوتیوب یا بلاگر را نشان می‌دهد.

به گفته دیوید دروموند، مدیر حقوقی گوگل، این صفحه هر شش ماه یک‌بار به روز می‌شود و اطلاعات ابتدایی مربوط به درخواست دریافت اطلاعات بین ماه‌های ژوییه 2009 و دسامبر 2009 را نشان می‌دهد.

بر اساس این اطلاعات، بیش‌ترین تقاضاهای ارسال شده برای اطلاعات در شش ماه گذشته به سازمان‌های دولتی برزیل و مقامات آن مربوط هستند که شاید نشان دهد سرویس شبکه اجتماعی اورکات گوگل تا چه اندازه در این کشور محبوبیت دارد.

مقامات این کشور سه هزار و 663 تقاضا برای اطلاعات درباره اشخاص و 291 تقاضا برای برداشتن محتوا داشتند. پس از برزیل بیش‌ترین تقاضا برای ویرایش محتوا با 188 مورد مربوط به آلمان بود.

در این کشور قوانینی وجود دارد که نمایش آنلاین محتوای مربوط به دولت نازی را محدود می‌کند. هند نیز با 142 تقاضا که بیش‌تر به اورکات مربوط بود و آمریکا که تقاضاهایش به یوتیوب مربوط بود، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بخش‌های فعالیت‌کننده برای دولت آمریکا سه هزار و 580 تقاضا برای اطلاعات درباره اشخاص و 123 تقاضا برای برداشتن محتوا داشتند.

گوگل و مساله سانسور سال جاری با اختلاف این شرکت با چین به هم گره خورده و بیش‌ترین توجهات را به خود جلب کرد و به سیاست‌های جدید دولت آمریکا برای ترویج اینترنت باز منتهی شد

کد خبر 105762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز