پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چین از ارتباط دادن مسایل مرتبط با موتور جستجوگر گوگل با روابط پکن - واشنگتن ابراز ناخرسندی کرد

به گزارش ایرنا از پکن؛ خه یا فی معاون وزیر خارجه چین از ارتباط دادن مسایل مرتبط با موتور جستجوگر گوگل با روابط پکن - واشنگتن ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وی در مصاحبه‌ای گفت : نباید بیش از اندازه روی مسایل گوگل تفسیر کرد.[آشنایی با 10 ابزار مهم گوگل]

وی گفت : این موضوع به هیچ وجه نباید به روابط بین چین و آمریکا و دولت های دو کشور ارتباط داده شود. [رشد درآمد‌ آنلاین چین]

Google has postponed the launch of a mobile phone incorporating its email and web services in China after its row with the Government over censorship and hacking of its internal network

مقام چینی افزود : اگر شرکت‌های خارجی از جمله گوگل مشکلاتی در چین دارند باید راه حل‌های مطابق با قانون برای آن پیدا کنند .

وی افزود: دولت چین مایل است به آنها برای حل مشکلات ذی ربط کمک کند.

به گفته این دیپلمات ارشد چین، اگر شرکت‌های خارجی دیدگاه‌های مختلفی در باره مسایل ذی ربط داشته باشد باید به قانون برای حل آن رجوع کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گفته شده بود گوگل احتمالا به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سوی چین و سیاست‌های دولت این کشور از چین خارج خواهد شد.

مقام چینی گفت : همه کشورها بر اینترنت نظارت دارند و نگرانی‌های امنیتی ملی برای آنها مطرح است و چین نیز از این امر مستثنی نیست.

کد خبر 99975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز