پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم کشتی آزاد ایران در پایان نخستین روز بیستمنی دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در هند با کسب 3 مدال رنگارنگ صدرنشین مسابقات شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، درنخستین روز این رقابت‌ها برای کشورمان مسعود اسماعیل پور و رضا یزدانی در وزن‌های 60 و 96 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و سعید ریاحی در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. ظهرامروز هم رقابت‌های وزن‌های 55، 66، 84 و 120 کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا برگزارمیشود.

تیم کشتی آزاد ایران با این مدال‌ها و کسب 29 امتیاز روز نخست هم اکنون صدرنشین رقابت‌هاست و تیم‌های قزاقستان و کره جنوبی با کسب 25 و 24 امتیاز دوم و سوم هستند.

نتایج انفرادی رقابت‌های سه وزن نخست از این قرار است:

* در وزن60 کیلوگرم:

1- مسعود اسماعیل‌پور (ایران)

2- شوگو مائدا (ژاپن)

3- سئونگ لی (کره جنوبی) و دورن ژوماگازیف (قزاقستان)

** در وزن 74 کیلوگرم:

1- نارسینگ یاداو (هند)

2- سعید ریاحی (ایران)

3- سیف‌الدین عثمان‌اف (قزاقستان) و یون لی سئوک (کره جنوبی)

** در وزن 96 کیلوگرم:

1- رضا یزدانی (ایران)

2- نورجان کاتایف (قزاقستان)

3- جانگ جائه کیم (کره جنوبی) و تاکائو ایزوکاوا (ژاپن) 

براساس قرعه کشی انجام شده در وزن 55 کیلوگرم 14 کشتی‌گیر حضور دارند که حسن رحیمی در دور اول با چانگ چین از چین تایپه روبرو می‌شود و در صورت پیروزی در دور دوم با برنده کشتی‌گیران ژاپن و ترکمنستان کشتی خواهد گرفت.

در وزن 66 کیلوگرم باحضور 15 کشتی‌گیر مصطفی حسین‌خانی ابتدا با کیم دائه سانگ از کره جنوبی مسابقه می دهد و درصورت پیروزی در دور دوم با برنده کشتی‌گیران مغولستان و ترکمنستان روبرو خواهد شد.

در وزن 84 کیلوگرم احسان لشگری در دور اول با عثمان‌اف از ازبکستان سرشاخ می شود و درصورت غلبه بر حریف در دور دوم با برنده قرقیزستان و مغولستان پیکار خواهد کرد. در این وزن 12 کشتی‌گیر به روی تشک می روند.

در وزن 120 کیلوگرم محمدرضا آذرشکیب پس از استراحت در دور نخست و غلبه برجانگ اوی یون از کره جنوبی در دور دوم، در دیدار نیمه‌نهایی با برنده مسابقه هند و (مرید موتالیموف) قزاقستان و دارنده مدال برنز المپیک روبرو خواهد شد.

در این وزن 9 کشتی‌گیر مقابل هم قرار خواهند گرفت.

کد خبر 107340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز