جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

بیست و سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با حضور 91کشتی‌گیر از 17 کشور در سالن ایندیرا گاندی دهلی نو درحالی به پایان رسید

که تیم ایران با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز با 53 امتیاز برای بیستمین بار قهرمان شد و تیم‌های قزاقستان(48 امتیاز) و کره‌جنوبی (43 امتیاز) دوم و سوم شدند.

مسعود اسماعیل‌پور در 60‌کیلو، احسان لشگری در 84 و رضایزدانی در 96 کیلو 3 طلایی ایران در این مسابقات بودند، سعید ریاحی در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره و محمدرضا آذرشکیب در 120کیلو به مدال برنز دست یافتند.  همچنین حسن رحیمی و مصطفی حسین‌خانی به‌ترتیب هفتم و نهم شدند. این قهرمانی بیش از همه به لطف کسب 3‌مدال طلا به دست آمد، درحالی‌که نتایج برخی وزن‌های دیگر از جمله 55 و 120‌کیلوگرم راضی‌کننده نبود.

در وزن 84 کیلوگرم، احسان لشگری با وجود جراحت و خونریزی سر، توانست در تایم‌های دوم و سوم سمن سمنوف قزاق را در رقابتی نزدیک شکست دهد و به مدال طلا برسد. رضا یزدانی هم با وجود صعود به وزن 96 کیلوگرم توانست در یک وزن بالاتر هم به مدال طلا برسد. در وزن 60 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور با شکست حریف ژاپنی به مدال طلا رسید.

او پس از این قهرمانی گفت: «این مدال شروعی برای من در رده بزرگسالان است و خوشحالم که توانستم تا حدودی جواب اعتماد مربیان را بدهم و مدال برنز سال قبل را به طلا تبدیل کنم.»

در وزن 74 کیلوگرم، سعید ریاحی پس از شکست مقابل کشتی‌گیر میزبان در فینال معتقد بود که داوری به زیان او بوده. ریاحی گفت: «تا قبل از فینال چون احتیاجی نبود همه را با امتیاز بالا ببرم،  تلاش زیادی برای گرفتن امتیاز نکردم اما در فینال همه دیدند که حقم را برابر کشتی‌گیر میزبان پایمال کردند.

وقتی در ثانیه‌های پایانی حریفم را به پل بردم مارتینتی به ماریو گفت که امتیازی ندارد و دست کشتی‌گیر هندی را بالا بردند. در پایان مسابقه وقتی ماریو عکس‌های کشتی را دید از سرپرست تیم معذرت‌خواهی کرد اما چه فایده چون آنها کار خود را کرده بودند و بعدا معذرت خواهی کردند. »

در وزن 120 کیلوگرم، آذرشکیب در نیمه نهایی مغلوب موتالی‌موف قزاق شد که چندان هم آماده نبود و با شکست دادن حریف هندی تنها توانست به مدال برنز برسد.

بدین‌ترتیب خلأیی که با کنار رفتن فردین معصومی به‌وجود آمده، هنوز احساس می‌شود. در وزن 55 کیلوگرم هم عنوان هفتمی حسین رحیمی به هیچ وجه راضی‌کننده نبود. غلامرضا محمدی هم در پایان مسابقات گفت که از نمایش این‌دوکشتی‌گیر رضایت ندارد: «تیم جوانی را به هند آوردیم تا وضعیت کشتی‌گیران را ارزیابی کنیم.

در مسابقه‌های آسیایی هند تا حدود زیادی به خواسته‌های خودمان رسیدیم و شناخت خوبی از این کشتی‌گیران به دست آوردیم. تعدادی از کشتی‌گیران ما عملکرد قابل‌قبولی داشتند اما از نفراتی همانند رحیمی و آذرشکیب انتظار بیشتری داشتیم. هدف اصلی ما حضور در مسابقه‌های جهانی مسکو و بازی‌های آسیایی گوانجو است.

در دهلی نو می‌خواستیم متوجه شویم که روی کدام یک از نفرات می‌توانیم حساب کنیم که در هند به شناخت کافی از کشتی‌گیران‌مان رسیدیم.»

رده‌بندی پایانی اوزان هفتگانه

55 کیلوگرم:1 - شینیچی یوموتو (ژاپن) 2 - نصیب قربانوف (ازبکستان) 3 – جو وو لی (کره‌جنوبی) و ایل کیونگ یانگ (کره‌شمالی) ... 7 – حسن رحیمی (ایران)
60 کیلوگرم: 1 - مسعود اسماعیل‌پور (ایران) 2 - شوگو مائدا (ژاپن) 3 - سئونگ لی (کره‌جنوبی) و دارن ژوماگازیف (قزاقستان)
66 کیلوگرم: 1 - سوشیل کومار (هند) 2 –سانگ دائه کیم (کره‌جنوبی) 3 –اختیار نورواف (ازبکستان) - آنورات پاریبجاو (مغولستان) ... 9 – مصطفی حسین‌خانی (ایران)
74 کیلوگرم: 1 - نارسینگ یاداو (هند) 2 - سعید ریاحی (ایران) 3 - سیف‌الدین عثمان‌اف (قزاقستان) و یون لی سئوک (کره‌جنوبی)
 84 کیلوگرم:1 - احسان لشگری (ایران) 2 - سمن سمنوف (قزاقستان) 3 –شنیا ماتسوموتو (ژاپن) و - فنگ ژانگ (چین)
96 کیلوگرم: 1 - رضا یزدانی (ایران) 2 - نورجان کاتایف (قزاقستان) 3 - جانگ جائه کیم (کره‌جنوبی) و تاکائو ایزوکاوا (ژاپن)
120 کیلوگرم: 1 - مرید موتالیموف (قزاقستان) 2 –چالانبات جارگال سیخان (مغولستان) 3 - محمد رضا آذرشکیب (ایران) و شوخرت علی یف (ازبکستان)

رده بندی تیمی:
1 – ایران 53 امتیاز
2 - قزاقستان 48 امتیاز
3 – کره‌جنوبی 46 امتیاز
4 – ژاپن 41 امتیاز
5 - هند 37 امتیاز
6 - ازبکستان 33 امتیاز
7 - قرقیزستان 32 امتیاز
8 - چین 30 امتیاز

کد خبر 107372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز