همشهری آنلاین: رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ فیلا با درخشش کشتی گیران ایران در تفلیس آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در روز نخست رقابت‌ها جام بالاوادزه و کارتوزیا کشتی گیران ملی پوش آزاد و فرنگی ایران به روی تشک رفتند که محمدی و معصومی فینالیست شدند، نوروزی و حاجی پور در یک قدمی کسب مدال طلا قرار گرفتند و احمدی و اکبری به دیدار رده بندی راه یافتند.

در روز نخست این رقابت‌ها و در کشتی فرنگی در وزن 55  کیلوگرم محسن حاجی پور در دور نخست سلوکیدزه از گرجستان را شکست داد و در دیدار نیمه نهایی با ضربه فنی چچیلدزه دیگر کشتی گیر گرجستانی را پشت سرگذاشت تا به دیدار نهایی راه یابد.حریف او در فینال گوکیلیدزه از گرجستان است.

در وزن66 کیلوگرم، امید نوروزی در دور نخست در 3 تایم از سد ابولادزه از گرجستان گذشت. دردور دوم ماچوتادزه از گرجستان را پشت سرگذاشت و درمرحله یک چهارم نهایی بر لولاشوریلی از گرجستان غلبه کرد. نوروزی در نیمه نهایی نیز بایاخان قزاقستانی را برد تا در دیدار نهایی مقابل ینسی خانلوف از قزاقستان قرار گیرد.

در وزن 96 کیلوگرم محمدرضا اکبری در دور اول از سد یوخادزه از گرجستان گذشت و در دور دوم مقابل عبدالله یف از ازبکستان در سه تایم به برتری رسید، اما در دیدار پای فینال در مصاف با کاجی یاشویلی از گرجستان مغلوب شد تا به دیدار رده بندی راه یابد.

در کشتی آزاد و در وزن60 کیلوگرم مراد محمدی در دور اول موسی یف از قزاقستان را شکست داد، در دور دوم در سه تایم ازسد گاجایشویلی از گرجستان گذشت و درمرحله نیمه نهایی یوگشوار دات کشتی گیر هندی را در 3 تایم مغلوب کرد تا امشب برای کسب مدال طلا رودروی زاراکوا - نایب قهرمان اروپا در سال 2010 از گرجستان قرار گیرد.

در همین وزن، مصطفی آقاجانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل زاراکوا شکست خورد اما با توجه به فینالیست شدن این حریف به گروه شانس مجدد رفت.

در وزن 120 کیلوگرم نیز کاپیتان فردین معصومی در دور اول استراحت کرد و در دور دوم ایچارال از کانادا را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز مودمادزه از گرجستان را پشت سر گذاشت تا در دیدار فینال مقابل بریاندزه از کشور میزبان قرار گیرد.

 داود احمدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور اول در دور دوم بر کشتی گیر گرجی غلبه کرد، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل بریاندزه گرجستانی در سه تایم شکست را پذیرفت تا به دیدار رده بندی راه یابد. مسابقات گروه شانس مجدد و فینال عصر امروز برگزار می‌شود. 

کد خبر 108985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز