سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس با تصویب طرح دو فوریتی اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان، با استخدام 40 هزار نیروی جدید در وزارت آموزش و پرورش موافقت نکرد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با بیان اینکه نمایندگان مجلس دو فوریت طرح الحاق دو ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند، گفت: در صورت تائید این مصوبه در شورای نگهبان استخدام 40 هزار نیرو در این وزارتخانه منتفی می‌شود.

هم اکنون وزرات آموزش و پرورش در حال ثبت نام از داوطلبان آزمون استخدامی در وزارت آموزش و پرورش است که قرار است در هفتم خردادماه برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق این مصوبه در ابتدا وزیر آموزش و پرورش باید وضعیت معلمان حق التدریس این وزارتخانه را که قریب به 60 هزار نفر هستند مشخص کند و بعد از آن برای استخدام نیروی جدید اقدام کند.

نماینده مردم بابل با تاکید براینکه طبق این طرح دو فوریتی مراکز تربیت معلم باید راه اندازی شوند، گفت:مجلس همان انتقادی که به جذب معلمان شرکتی داشت را به جذب 40 هزار نیروی جدید را هم دارد چون اکثر این افراد مهارتهای آموزگاری ندارند و دوره آموزشی لازم را هم ندیده اند.

ادامه کار دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای زیر نظر آموزش و پرورش

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی همچنین درباره تصویب طرح دو فوریتی دیگری مبنی بر طرح پذیرش دانشجو در مراکز فنی و حرفه‌ای و تربیت معلم که امروز تصویب شد، افزود: این مراکز باید کار خود را با روال سابق ادامه دهند تا ساختار وزارت آموزش و پرورش نهایی شود. کریمی فیروزجایی افزود: این مراکز باید تا پنج سال آینده دانشجو پذیرش کنند.

کد خبر 106657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز