سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالبات فرهنگیان در سراسر کشور تا پایان اسفند 1388 به طور کامل پرداخت شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، حمیدرضا حاجی بابایی افزود: با وجود محدودیت بودجه آموزش و پرورش، 29 اسفند 1388 موفق شدیم 30 درصد از پاداش پایان خدمت 9000 بازنشسته مقرر و پیش از موعد را پرداخت کنیم.

وی گفت: بر این اساس 5 میلیون تومان به ازای هر یک از بازنشستگان مقرر و دو و نیم میلیون تومان به ازای هر بازنشسته پیش از موعد به حساب بانکی آنان واریز شده است.

حاجی بابایی افزود: این درحالی است که برای پرداخت پاداش پایان خدمت 72 هزار بازنشسته فرهنگی، به حدود 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که در بودجه ما پیش بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه طبق قانون فقط دستگاه‌هایی که بودجه لازم را در اختیار دارند باید پاداش پایان خدمت را پرداخت کنند گفت: با این حال به دستور رئیس جمهور و با کمک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری موفق به این کار شدیم.

حاجی بابایی اضافه کرد: مابه‌التفاوت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را نیز به محض تامین اعتبار لازم از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پرداخت می‌کنیم که البته در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی گفت: همچنین دستور پرداخت مطالبات مربوط به مناطق محروم ویژه سال‌های 86 و 87 صادر و همه اقدامات لازم برای تامین اعتبار آن انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اعتبار لازم برای پرداخت فجرانه 50 هزار تومانی به شاغلان و بازنشسته‌ها نیز به دستور رئیس جمهور تامین و پرداخت شده است.

حاجی بابایی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی برخی استان ها به علت تعطیل شدن  بانک‌ها در پایان اسفند موفق به پرداخت بخشی از مطالبات نشده‌اند.

وی افزود: بر اساس اقدامات ما، هیچ یک از فرهنگیان نباید طلب معوقه‌ای داشته باشد و اگر در برخی مناطق پرداخت نشده باشد یا مسئولان این استان‌ها به موقع اقدام نکرده‌اند یا اعتبارات استانی در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است اما بانک‌ها تعطیل شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با این حال نمایندگان خود را برای اطمینان از پرداخت کامل مطالبات فرهنگیان به همه استان‌ها اعزام کرده‌ام و خود نیز از نخستین روز فروردین تلفنی در حال پیگیری موضوع هستم تا در نخستین روز کاری پس از تعطیلات نوروزی پرداخت شود.

کد خبر 103810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز