همشهری آنلاین: وزیر نیرو از انجام مذاکراتی با رئیس سازمان انرژی اتمی درباره نیروگاه بوشهر خبرداد و تاکید کرد: دکتر علی اکبر صالحی این امیدواری را داده است که وزارت نیرو بتواند در تابستان 89 از برق این نیروگاه استفاده مطلوب را داشته باشد.

مجید نامجو در گفتگو با مهر در خصوص تحویل برق نیروگاه بوشهر برای تابستان 89 گفت: وزارت نیرو بر روی شمع‌ها نیز برای تامین برق مطمئن در تابستان 89 حساب باز کرده است. بنابراین، 1000 مگاوات برق نیروگاه اتمی بوشهر می تواند سهم مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم به خصوص در مناطق جنوب کشور داشته باشد.

وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو در ارتباط با نیروگاه بوشهر منتظر است که به محض ورود این نیروگاه به مدار، از ذخیره و ظرفیت برقی آن استفاده کند.

نامجو توضیح داد: در این رابطه کاری که وزارت نیرو باید انجام می داد احداث پست برق و خطوط انتقال نیرو است که از سالیان گذشته انجام شده است و هر سال نیز تلاشگران صنعت برق عملیات بازدید، نگهداری و آماده سازی آنها را انجام می دهند تا به محض اینکه نیروگاه، قدرت تولید یافت بتوانند از ظرفیت تولیدی آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هزار مگاوات آن هم در محل بوشهر، کمک بسیار مطلوبی در پایداری شبکه برق کشور ارایه می دهد. بنابراین، همواره وزارت نیرو این انتظار را داشته است که بتواند در سالهای گذشته از برق تولیدی نیروگاه بوشهر استفاده کند.
به گفته نامجو، هم اکنون ذخیره برقی در کشور وجود ندارد و انتظار

وزارت نیرو این است که کشور بزرگی مثل ایران، بتواند در پیک مصرف، حدود 20 تا 25 درصد ذخیره مطمئن برق داشته باشد، اما متاسفانه این امر وجود ندارد. بنابراین راه اندازی نیروگاه بوشهر می تواند کمک خوبی در این بخش به پایداری شبکه برق کشور صورت دهد.

این عضو کابینه دهم از انجام مذاکرات با رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد نیروگاه بوشهر خبرداد و تاکید کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی این امیدواری را داده است که وزارت نیرو بتواند در تابستان 89 از برق این نیروگاه استفاده مطلوب را داشته باشد. برهمین اساس، بر روی هزار مگاوات برق تولیدی نیروگاه بوشهر برای تامین برق مورد نیاز مردم در تابستان امسال حساب باز کرده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد اقدامات پایانی این نیروگاه شامل تست و راه اندازی آن به زودی صورت گیرد تا بتوان در تابستان آینده از ظرفیت این نیروگاه استفاده کرد.

کد خبر 105267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز