همشهری‌آنلاین: جلد‌های 18 و 19تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی به زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا حمیدرضا بابایی،مدیر انتشارات اسراء ضمن  اعلام این خبر گفت:علاوه بر این آثار، یک عنوان از آثار تالیفی این مرجع تقلید شیعی نیز پس از نیمه فروردین ماه سال ۸۹ منتشر خواهد شد.

وی با بیان این که در جلد هجدهم تسنیم، تفسیر آیات هفدهم تا چهل و دوم سوره نساء آورده شده‌اند، گفت: تسنیم 19 با تفسیر آیه ۴۳ سوره نساء آغاز می‌شود.

بابایی عنوان داشت: تفسیر تسنیم با استناد به آیات قرآن کریم، روایات و مباحث عرفانی، می‌کوشد مفاهیم این کتاب آسمانی را به صورت آیه‌ به آیه برای مخاطبان خاص خود تبیین کند.

پیش‌بینی می‌شود جلدهای این مجموعه تا شماره 80 ادامه یابند.

این مجموعه یک دوره تفسیر ترتیبی قرآن کریم است که برای جامعه‌ قرآن‌پژوه کشور در نظر گرفته شده و از ابتدای سوره حمد تا پایان کتاب آسمانی مسلمانان را دربر می‌گیرد. مخاطبان تخصصی این کتاب مرجع را طلاب حوزه‌ها، دانشجویان هریک از شاخه‌های رشته‌های علوم قرآنی و قرآن‌پژوهانی که دست‌کم اطلاعات پایه‌ای نسبت به علوم قرآنی دارند، تشکیل می‌دهند.

مرکز مطالعاتی ـ تحقیقاتی اسراء با پژوهش در زمینه‌های گوناگون علوم قرآنی به نشر و گسترش اندیشه‌های دینی و اعتقادی آیت‌الله جوادی آملی می‌پردازد. این مرکز تاکنون آثار متعددی از این عالم قرآنی را چاپ و منتشر کرده است و کتاب‌هایی را نیز در دست پژوهش و تکمیل مراحل مقدماتی چاپ در دست اقدام دارد.

از دیگر تالیفات آیت الله جوادی آملی می‌توان کتاب‌هایی نظیر «توحید در قرآن»، «امام مهدی (عج) موجود موعود»، «فلسفه الهی از منظر امام رضا(ع)»، «قرآن در قرآن»، «حیات حقیقی انسان در قرآن»، «اسرار عبادات»، «ولایت علوی»،‌ « دین‌شناسی»، «جرعه‌ای از صهبای حج»، «دنیاشناسی و دنیاگرایی در نهج البلاغه»، «عرفان حج» و «جرعه‌ای از بیکران زمزم؛ پژوهشی پیرامون اسرار حج» را نام برد.

کد خبر 103939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز