همشهری آنلاین: روسای جمهور ایران و ترکیه در گفتگویی تلفنی استمرار رایزنی ها درباره مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو جانبه را به نفع دو ملت و امنیت و ثبات منطقه دانستند.

آقای احمدی نژاد دراین گفتگو روابط دو کشور را مستحکم و رو به گسترش دانست و تصریح کرد: همواره رایزنی های تهران - آنکارا در مسائل مختلف ، نتایج مفید و سازنده‌ای داشته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ایران در همه مجامع منطقه‌ای و بین المللی از حقوق برادران خود در ترکیه دفاع می‌ کند.

آقای احمدی نژاد با اشاره به تحولات مهم منطقه ای و جهانی گفت: روند این تحولات به نفع ترکیه و ایران در حال تغییر است و شرایط بوجود آمده فرصت مناسبی خواهد بود که باید از آن در جهت بر پایی عدالت و صلح در جهان استفاده کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با ابراز خرسندی از پیشرفت ترکیه و موفقیت‌های دولت این کشور گفت: امروز دولت و ملت ترکیه در مسیر پیشرفتی حرکت می‌کنند که هیچ چیز نمی‌تواند مانع آن شود.

عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد : ترکیه به داشتن روابط قوی و مستحکم با جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاصی قائل است و علاقه‌مند است همیشه با ایران در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی رایزنی داشته باشد.

عبداله گل با اشاره به جایگاه تاثیرگذار ایران در مناسبات منطقه ای خواستار تعمیق هرچه بیشتر روابط برادرانه و همکاری های دو کشور در زمینه‌های مختلف شد.
 
لازم به یادآوری است درروزهای اخیر روابط ترکیه و امریکا به شدت تیره شده است. علت تیرگی روابط  دو کشور به رسمیت شناختن قتل عام ارامنه توسط  دولت عثمانی ترکیه از سوی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بوده است، ترکیه در اعتراض به این موضع امریکا، سفیر خود را از این کشور فراخوانده است.

کد خبر 102820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز