مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر محرم‌سازی مدارس دخترانه، بالا بودن اعتبار تامین این طرح را مهم‌ترین دلیل عدم‌تحقق آن عنوان کرد و گفت:

برای محرم‌سازی هر مدرسه حداقل 15 تا 20 میلیون تومان اعتبار لازم است.

مهری سویزی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص طرح محرم‌سازی‌ مدارس دخترانه کشور، گفت: طرح محرم‌سازی مدارس در مقطع ابتدایی مورد توجه مدیران مدارس قرار گرفته و به‌خودی خود اجرا می‌شود، اما تحقق این طرح در مدارس راهنمایی و دبیرستان با توجه به سن دانش‌آموزان یک نیاز است.

وی تصریح کرد: شاداب‌سازی و محرم‌سازی مدارس به 2 عنصر محفوظ بودن و مفرح بودن محیط‌های آموزش تاکید دارد که این مسئله در مقاطع راهنمایی و دبیرستان دچار غفلت شده است.

سویزی گفت: متأسفانه به‌دلیل هزینه‌بر بودن این طرح و با توجه به اهمیت و آثار کارآمدی این طرح در حوزه‌های پرورشی و آموزشی دخترانه با همه تلاش‌هایی که دفتر امور زنان داشته است، تاکنون موفق نشدیم این طرح را به بیش از 10 درصد برسانیم.

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر تنها 10 درصد مدارس دخترانه کل کشور تحت پوشش طرح محرم‌سازی قرار گرفته است و 90 درصد مدارس ما نیازمند محفوظ و مفرح بودن برای تامین شاداب‌سازی‌ هستند.

به گفته سویزی برای اجرای طرح محرم‌سازی هر مدرسه‌ای حداقل بین 15 تا 20 میلیون تومان اعتبار لازم است؛ این در حالی است که در کل کشور 43 هزار مدرسه دخترانه وجود دارد که چنانچه این رقم را در کل مدارس دخترانه کشور در نظر بگیریم اعتبار بسیار سنگینی برای آن لازم است.

وی گفت: با توجه به بالا بودن هزینه طرح محرم‌سازی مدارس دخترانه کشور یکی از سیاست‌های ما این است که جامعه خیرین مدرسه‌ساز و جامعه خیرین را به‌طور کلی متوجه این نیاز کنیم.

کد خبر 101016

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز