گروه سیاسی: جلسه دوشنبه‌شب وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران با تاکید بر ادامه مذاکره با تهران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزیر خارجه سوئد در بروکسل گفت: هدف اتحادیه اروپا مذاکره با ایران است. کارل بیلدت درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران اعلام کرد: هدف ما، آوردن ایران به پای میز مذاکرات و یک راه‌حل سیاسی است و اگر تحریم‌هایی وجود داشته باشد که این احتمال را تقویت کند،

من آماده بررسی این تحریم‌ها هستم. خبرگزاری آلمان در ادامه، اینگونه نوشت که اتحادیه اروپا پیش‌تر نیز ایران را با طیفی از تحریم‌ها مورد هدف قرار داده است اما با وجود تحمیل اینگونه تحریم‌ها، ایران از برنامه هسته‌ای خود دست نکشیده است.

بیلدت که برای گفت‌وگوهایی با موضوع ایران وارد بروکسل شد، تأکید کرد: ابزار تحریم باید با دقت بسیار زیاد مورد استفاده قرار گیرد. اورماس پائت وزیر امور خارجه استونی نیز که در نشست بروکسل حضور داشت، گفت: درخصوص موضوع ایران، تحریم‌ها تنها زمانی کارساز می‌شود که تمامی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با آن موافقت کنند.

اتحادیه اروپا آمادگی انجام این کار را دارد اما برای عملی ساختن تحریم‌ها ما به حمایت تمامی قدرت‌های بزرگ جهان نیاز داریم.الکساندر استاب، وزیر امور خارجه‌ فنلاند هم در جمع خبرنگاران گفت: ما با استحکام به سوی تحریم‌ها در حال حرکتیم.

با تحریم‌های سازمان ملل شروع خواهیم کرد و اگر عملی نبود به سراغ تحریم‌های اتحادیه‌ اروپا خواهیم رفت. کاترین اشتون رئیس‌ سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا چندی پیش اعلام کرده بود که وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل نشستی را با موضوع ایران برگزار خواهند کرد. وی درباره گفت‌وگوهایی با موضوع ایران، اعلام کرد: بسیار مهم است که ما به گفت‌وگوها با ایران ادامه دهیم.

کد خبر 100364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز