همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر اطلاعات با بیان اینکه خبرهای مسرت‌بخشی از پیروزی در جنگ نرم اعلام خواهیم کرد، گفت:

تلاش و مقابله با حربه‌های دشمن برای ایجاد جنگ نرم در کشور به نتیجه رسیده و طومار جنگ نرم در ایران بسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قائم مقام وزیر اطلاعات در همایش استراتژی رسانه‌های داخلی مقابل جنگ نرم اظهار کرد: طومار پرونده‌های جنگ نرم در ایران که از سوی دشمنان ایران باز شده بود، به زودی بسته خواهد شد و ایران موفقیت جنگ نرم را از اسرائیل، آمریکا و انگلیس خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر دشمن با ایجاد فضای مجازی و صرف بودجه‌های سنگین به دنبال پیروزی در جنگ نرم است، اما طی روزهای آتی خبرهای مسرت‌بخشی از پیروزی در این جنگ نرم اعلام خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: جنگ نرم ابعاد مختلف و قابل بررسی دارد و اصولا یکی از پایه‌های این جنگ، بیگانگان هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: بشر از ابتدا تاکنون انواع جنگ‌های مختلف را تجربه کرده است که ملموس‌ترین آن جنگ نظامی است.

وی با اشاره به این‌که " ایران درسال 59، جنگ نظامی و جنگ امنیتی را تجربه کرده و از آن‌ها با موفقیت بیرون آمده است" اظهار کرد: مهمترین هدف جنگ نرم که یک جنگ تمام عیار و با هدف سقوط حاکمیت ملی، نشاندن حاکمیت وابسته می‌باشد، اما باید به خاطر داشته باشیم در برخی از جنگ‌ها مهمترین هدف به دست گرفتن برخی از کشور مورد نظر و یا حاکمیت آن کشور می‌باشد تا بدین وسیله دشمن بتواند کشور آسیب خورده را در راستای اهداف خود هدایت کرده و آنان را ملزم به پذیرش خواسته‌های خود نماید.

قائم مقام وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در جنگ نرم تغییر سیاست‌ها یکی دیگر از اهداف است زیرا این امر می‌تواند سایر سیاست‌های دشمن را تضمین کند.

وی گفت: در جنگ نرم فلش اصلی به سمت تغییر سیاست‌ها است.

وی از تهاجم فرهنگی و ایجاد فساد اقتصادی و اخلاقی در بین مدیران و جامعه به عنوان دو مولفه برای ایجاد جنگ نرم نام برد و اذعان داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از تهاجم فرهنگی، شبیخون و ناتو فرهنگی و همچنین فساد اقتصادی به عنوان دو ریشه ایجاد جنگ نرم یاد کرده و خواستار مقابله با آن شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به وقوع حوادث اخیر تصریح کرد: پایه‌های این حوادث از قبل برنامه‌ریزی شده و دشمن پیشاپیش در صدد نفوذ در طیف‌های مختلف برآمد.

وی گفت: ممکن است عده‌ای طبق تحلیل‌های خود معتقد باشند که جنگ نرم در ایران عملی نخواهد بود، اما دشمنان ما بر اساس اطلاعات، ارزیابی‌ها و تحلیل‌های‌شان برای کشور ما، طراحی و تصمیم‌گیری می‌کنند و کاری به تحلیل‌های داخلی ما ندارند.

وی اذعان داشت: در جنگ نرم دشمن سعی می‌کند تا بتواند در بین کادرهای حاکمیت نفوذ کرده و منابعی را برای خود جذب کند و سپس با هدف قرار دادن جامعه در متن آن ایجاد موج کرده و از سوی منابع حاکمیتی خود بر آن غلبه می‌کند.

قائم مقام وزیر اطلاعات در پایان گفت: عده‌ای در آمریکا و انگلیس با هدایت‌های خود خواسته‌اند در داخل یک اقلیت را در نقش اکثریت به نمایش درآورند و آن فرصت انتخابات بود که مردم در آستانه تحرک و تاثیرپذیری بودند. در این شرایط بهترین حرف آنان برای انجام این کار شایعه "تقلب در انتخابات" بود.

کد خبر 100326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز