همشهری آنلاین: معاون وزیر اطلاعات خبر داد که یکی از شبکه‌هایی که افراد آن در جریان اغتشاشات روز عاشورا دستگیر شده‌اند، به سرویس اطلاعاتی آلمان وابسته است که توسط دیپلمات‌های آلمانی هدایت می‌شده است.

به گزارش معاون وزیر اطلاعات که در نشستی به منظور تشریح بخشی از « پشت ‌صحنه‌های سازمان‌دهندگان اغتشاش روز عاشورا» سخن می‌گفت، با تاکید بر این که آن‌چه در روز عاشورا اتفاق افتاد، سازماندهی شده بود، به فراخوان‌های انجام شده در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری مبنی بر دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز عاشورا اشاره کرد و با استناد به فراخوانی که به گفته وی از سوی میرحسین موسوی برای حضور در راهپیمایی این روز در فیس‌بوک شخصی وی درج شده بود، این فراخوان را واقعی دانست و افزود: علاوه بر این «سازگارا» و «نوری‌زاده» نیز در شبکه‌های فارسی صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فراخوان انجام می‌دادند و حتی منافقین نیز از طرفداران خود به صورت آن‌لاین برای حضور در صحنه اغتشاشات و هدایت آن دعوت کرده بودند.

وی اضافه کرد: تعدادی از دستگیرشدگان مرتبط با حادثه روز عاشورا از شهرستان‌ها به تهران آمده بودند؛ چرا که سازمان منافقین و چریک‌های فدایی اقلیت و اکثریت برای شرکت در راهپیمایی این روز به نیروهای خود فراخوان داده بودند و تعدادی از نیروهای آن‌ها در صحنه اغتشاش روز عاشورا حضور داشتند که دستگیر شدند.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات ادامه داد: به تعبیری می‌توان گفت آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد از پیش طراحی شده بود و جریان‌های ضدانقلاب و شبکه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی که عموما نیروهای خود را برای تجمعات این‌چنینی که امکان درگیری در آن وجود دارد، اعزام نمی‌کردند، آنها را به تجمع روز عاشورا اعزام کرده بودند.

وی گفت: آنها روز عاشورا را روز «شقاوت» نام‌گذاری کردند؛ روزی که درگیری با پلیس و زد و خورد از نظر آنها در این روز وجود داشته است.

این مقام مسئول در ادامه دستگیرشدگان را از طیف‌های مختلف معرفی کرد و گفت: یکی از شبکه‌هایی که افراد آن در جریان اغتشاشات روز عاشورا دستگیر شدند، وابسته به سرویس اطلاعاتی آلمان است که توسط دیپلمات‌های آلمانی هدایت می‌شد.

وی از «یوگی» و «اینگو» به عنوان دو دیپلمات آلمانی که نقش آنها در حوادث عاشورا برای جمهوری اسلامی ایران مسجل شده نام برد و گفت: این شبکه که به سرویس اطلاعاتی آلمان وابسته است از تعدادی از زنان و مردان جوان ایرانی تشکیل می‌شد که از طریق یکی از گروه‌های سبز فعالیت‌های تبلیغاتی و ارتباط با سایت‌ها و عوامل خارجی داشتند.

وی افزود: آنها از طریق یکی از زنان عضو شبکه به دیپلمات‌های آلمانی وصل و در محافل خصوصی و مهمانی‌های آنها شرکت و روزانه اطلاعات را با آنها مبادله می‌کردند. دیپلمات‌های آلمانی نیز از آنها برای تکمیل اطلاعات خود در مورد مقرهای اطلاعاتی استفاده و نشانی برخی از افراد را برای همکاری از طریق همین خانم‌ها دریافت می‌کردند.

معاون وزیر اطلاعات اضافه کرد: عکس‌ها و فیلم‌های ارتباط دیپلمات‌های آلمانی با جوانان مرتبط با آن‌ها موجود است که سفارت و سفیر آلمان باید پاسخگوی ارتباط خارج از شئون پرسنل خود با شهروندان ایرانی باشند.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: دو نفر از دیپلمات‌های آلمانی که در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشتند و توسط پلیس دستگیر شدند نیز دارای همان علائم و نشانه‌های سبزی بودند که از طریق آنها در اختیار جوانان مرتبط با این سفارتخانه - که دستگیر شدند و در روز عاشورا نیز در صحنه حضور داشتند- قرار گرفته بود.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات در ادامه با اعتراض نسبت به روابط خارج از شئون اخلاقی دیپلمات‌های آلمانی با جوانانی که با این سفارتخانه در جریان اغتشاشات اخیر همکاری داشتند، اظهار کرد: بنا داریم اعتراضات دیپلماتیک خود را توسط وزارت خارجه به سفارت آلمان در تهران اعلام کنیم.

وی در ادامه به دستگیری یکی از مشاوران نزدیک میرحسین موسوی اشاره کرد و با بیان این که این فرد خود به جرم جاسوسی اعتراف کرده، گفت: این فرد در یکی از لایه‌های تصمیم‌گیری خاص آقای موسوی حضور داشته و از مشاوران نزدیک موسوی محسوب می‌شده که به یکی از عوامل سرویس‌های اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی وصل است.

معاون وزیر اطلاعات اضافه کرد: فرد یادشده دستگیر شده و در بازداشتگاه به سر می‌برد و هنگام دستگیری وسایل جاسوسی به همراه داشته است که این وسایل کشف و ضبط شده و احتمال می‌دهیم پرونده‌اش طی هفته‌های آینده در دادگاه مطرح شود.

وی همچنین از دستگیری خانمی مجرد و ایرانی که دارای چند پاسپورت اروپایی است در جریان اغتشاشات روز عاشورا خبر داد و گفت: این خانم قبل از تمام اغتشاشات بعد از انتخابات وارد ایران می‌شده و تعدادی از اراذل و اوباشی را که با آنها دوست بوده به خانه خود می‌آورده و بعد در زمان اغتشاشات به همراه این افراد در صحنه حاضر می‌شده و درگیری و اغتشاش ایجاد می‌کرده است.

معاون وزیر اطلاعات ادامه داد: اکثر افرادی که با این خانم در اغتشاشات همراهی می‌کردند به همراه قمه‌ها و چاقوهای خیلی برنده دستگیر شده‌اند و در بازرسی از منزل این خانم نیز بیش از 200 فاکتور طلا و جواهر به دست آمده که معلوم شده آنها را می‌خریده و به کسانی که با او همراهی می‌کردند می‌داده است.

وی افزود: این خانم 44 ساله که مجرد است سفرهای زیادی به کشورهای مختلف داشته و خودش می‌گوید به گروه انجمن پادشاهی وابسته است؛ همان گروه تندرو که در بمب‌گذاری‌های اخیر نقش داشته است. علاوه بر این نامبرده در زمینه مواد مخدر نیز دارای سوابقی است.

این مقام مسئول ادامه داد: این خانم تمام صحنه‌های مربوط به اغتشاشات را با دوربین‌های ظریف فیلمبرداری می‌کرده و بعضی از آنها را آن‌لاین و برخی دیگر را با فاصله به مرتبطان خود در اروپا می‌داده که بعد از دستگیری وسایل ارتباطی و فنی مجهز که کار ارسال این فیلم‌ها به وسیله آنها انجام می‌شده، از منزل نامبرده کشف و ضبط شده است.

وی هم‌چنین گفت: فرد یادشده در حادثه روز عاشورا به همراه 4 نفر از اراذل و اوباش باسابقه دستگیر شده و در حال حاضر نیز در بازداشت به سر می‌برد.

معاون وزیر اطلاعات از دستگیری منافقین نیز در روز عاشورا خبر داد و گفت: به دلیل فراخوانی که سازمان منافقین به اعضای خود برای حضور در صحنه و حرمت‌شکنی روز عاشورا انجام داد، این افراد در صحنه حاضر شدند و در همه زمینه‌های اغتشاش فعال بودند و به بیان شعارهای هنجارشکن پرداختند .

وی افزود: بیش از 20 نفر از منافقین که با فراخوان این سازمان در اغتشاشات روز عاشورا حاضر شده بودند دستگیر شده‌اند؛ این افراد، کسانی بودند که اغتشاشات روز عاشورا را هدایت و رهبری می‌کردند.

معاون وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: افراد دستگیرشده سازمان مجاهدین به اتهامات خود اعتراف کرده‌اند و از آنجا که این سازمان ، سازمانی مسلح است و قیام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی داشته، حکم این افراد محاربه خواهد بود.

وی در ادامه به تبیین استراتژی سازمان مجاهدین خلق در حوادث اخیر پرداخت و گفت: استراتژی این سازمان موج‌سواری بوده است؛ چنان‌که در جریان حادثه ظهر روز عاشورا به نیروهای خود فراخوان داد و این نیروها با چهره‌های پوشیده، افراد را راهنمایی می‌کردند.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه، از دستگیری تعداد نسبتا زیادی از چریک‌های فدایی اکثریت و اقلیت و هواداران چپ‌های نو در حوادث روز عاشورا خبر داد و گفت: این افراد تحت عناوینی چون مادران صلح، جمعیت مادران عزادار و غیره با هم همکاری داشتند و در تجمع ظهر عاشورا نیز به صورت شبکه‌ای شرکت کرده‌اند که بیش از 30 نفر از آن‌ها دستگیر شده‌اند.

این مقام مسئول در وزرات اطلاعات اضافه کرد: اکثر افراد گروه یادشده را زندانیان آزادشده، ‌خانواده‌های معدومان و مرتبط‌ان با آن‌ها تشکیل می‌دادند.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه از بهائیان به عنوان دیگر هدایت‌گران صحنه روز عاشورا نام برد و گفت: این گروه به واسطه آن که منزل‌های مسکونی‌شان در مسیر درگیری‌ها قرار داشت، هدایت‌گر جریان بودند. آنها در خانه‌های خود را باز گذاشته بودند تا اغتشاش‌گران به داخل بروند و کاملا هماهنگ بودند و شعارهای هنجارشکن می‌دادند. در اکثر محل‌های درگیری حضور داشتند که حدود 13 تا 14 نفر از آنها دستگیر شدند.

وی افزود: این گروه از نظر عقیدتی وابسته به اسرائیل هستند و با هدایت مسئولان خود در اغتشاشات شرکت کرده‌اند و یکی از گروه‌هایی بودند که به دلیل عدم اعتقاد به عاشورا و امام حسین(ع) انگیزه‌های زیادی برای رقم زدن حادثه عاشورا داشتند.

این مقام مسئول وزارت اطلاعات در ادامه به پاسخ مردم در 9 دی به این هنجارشکنی‌ها اشاره و تعداد دستگیرشدگان حوادث روز عاشورا را حدود 1000 نفر اعلام کرد.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه از «دروغ» به عنوان « شاه‌کلید سران جریان فتنه» نام برد و گفت: همه جریان فتنه داخل، در دام این بازی که سرویس‌های اطلاعاتی و اتاق‌های فکری غربی ایجاد کرده‌اند، افتاده‌اند، این افراد یک دیوار بتنی ضحیم ایجاد و عملیات روانی خود را بر پایه دروغ پی‌ریزی کردند.

وی در ادامه با اشاره به آن چه در سایت‌های اینترنتی فیس‌بوک، بالاترین و غیره منتشر می‌شود، گفت: بر اساس آنچه در این سایت‌ها منتشر می‌شود، همه نهادها و مسئولان در جمهوری اسلامی دروغ می‌گویند و در مقابل، تنها جریانی که این سایت‌ها را هدایت می‌کند راست می‌گوید؛ لذا این رویه باعث شده افراد روز به روز بیشتر در زمینه استفاده از اخبار و منابع رسمی بریده شوند و به جریان بتنی که آنها ایجاد کرده‌اند متوسل شوند.

وی ادامه داد: اگر به شاه بیت کلمه همه گروه‌های به اصطلاح معترض به انتخابات نگاه کنیم می‌بینیم آنها روی کلمه دروغ برنامه‌ریزی کرده‌اند و می‌خواهند بین گروه‌های جوان و جامعه با گروه‌های دلسوز و دولتمردان فاصله بیندازند.

این مقام مسئول ادامه داد: «دروغ ، تقلب و تجاوز» سه ضلع مثلثی است که توسط جریان فتنه و اطراف و اکناف آن طراحی شده و امروز می‌بینیم که به واسطه آن افراد زیادی جذب ماهواره و سایت‌های بیگانه شده‌اند.

وی در ادامه با استناد به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: جریان فتنه کاری کرده که امروز افراد مساله‌دار و ضد انقلاب که در اول انقلاب محکوم و خلع لباس شده بودند همه دوباره جذب این جریان شوند و به عبارتی به این افراد برای مبارزه با نظام انگیزه داده است.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه هشدار داد: گروه‌‌های ضدانقلاب توان زیادی را برای جذب دانشجویان مصرف می‌کنند و مهمترین تیم فکری جریان فتنه خارج از کشور در سایت جرس است که توسط کدیور، گنجی، حقیقت‌جو،‌ مخملباف و مهاجرانی هدایت می‌شود و ‌آنها نقش عملیاتی و میانجی بین غرب و گروه‌های فتنه را در کشور بازی می‌کنند.

وی در ادامه از نوری‌زاده و سازگارا به عنوان کسانی که مسئولیت رسانه‌ای جریان فتنه را بر عهده دارند نام برد .

معاون وزیر اطلاعات همچنین نقش سرویس‌های اطلاعاتی و اتاق‌های فکر کشورهای اروپایی و آمریکا را در اغتشاشات اخیر بسیار پررنگ دانست و از دستگیری شبکه‌ای از گروه‌هایی که از طریق فضای مجازی فعالیت می‌کردند و شامل گروه‌های چهار تا پنج نفره بودند خبر داد و گفت که پرونده‌های آنها به زودی در دادگاه مطرح می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت NGO روان‌کاوی که یک زن مسئول آن بوده خبر داد و گفت: در این NGO با دختران و پسران ارتباط برقرار و در تمام اغتشاشات پس از انتخابات به آنها فراخوان داده می‌شد و این افراد در تظاهرات شرکت می‌کردند.

وی همچنین از دستگیری مسئولان یک موسسه فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: این افراد با بسیج نرم‌افزاری کارهای جریان فتنه را در زمینه صدور بیانیه‌های دروغین به طرفداری از خانواده‌های کشته‌شدگان و شهدا در حالی که نه شهیدی وجود داشت و نه کشته‌شده‌ای، انجام می‌دادند. علاوه بر این،‌ این افراد در زمینه کشیدن کاریکاتور و تنظیم شعارهای روز اغتشاش فعالیت داشتند که آنها نیز دستگیر شده‌اند و به زودی دادگاهی می‌شوند.

وی در ادامه بار دیگر به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « دشمن به صحنه آمده» استناد کرد و با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات به این امر باور دارد، گفت: جریان فتنه امیدواری‌هایی را که در جریان ضدانقلاب مرده بود، دوباره زنده کرد و آن‌ها در حوادث پس از انتخابات به صحنه آمدند و از تمام توان خود استفاده کردند.

معاون وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به حمایت‌های اینترنتی بیگانگان از اغتشاشگران حوادث اخیر در زمینه رمزگذاری ایمیل‌ها و جی‌میل‌ها و ترجمه گذاشتن برای سایت فیس‌بوک گفت: غرب و آمریکا با تمام توان برای ضربه زدن به نظام بسیج شده‌اند؛ از این رو دلسوزان نظام و کسانی که ما به عنوان یاران خود از آنها نام می‌بریم، هم در توجیه افکار عمومی و هم در برخورد با عوامل ضدانقلاب، باید در صحنه حاضر شوند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) در زمینه همکاری مردم با مسئولان امنیتی و اطلاعاتی به همکاری اخیر مردم در جریان حادثه روز عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین همکاری در زمینه‌ شناسایی عوامل این فتنه از ناحیه مردم و شبکه‌های اطلاعاتی مردمی بوده؛ لذا از آنها می‌خواهم همچنان در 22 بهمن در صحنه حضور فعال داشته باشند و امیدهای غربی‌ها و دشمنان انقلاب را همچون 9 دی نقش بر آب کنند.

معاون وزیر اطلاعات در پایان از نقش رسانه‌های داخلی نیز در حوادث پس از عاشورا تقدیر کرد و آن را عاشورایی خواند.

کد خبر 100407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز