همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: برخی دستگیرشدگان حوادث اخیر در روز عاشورا از اتباع بیگانه هستند که یک حرکت تبلیغی و جنگ روانی را در این روز هدایت و دنبال می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر ، حیدر مصلحی پس از جلسه یکشنبه‌شب هیات دولت، به میزان خسارت‌های واردشده به اموال عمومی در روز عاشورا اشاره و تصریح کرد: این خسارت‌ها از نظر برآورد قیمتی خیلی قابل توجه نیست اما بهره‌برداری و جنگ روانی که از این ماجرا انجام شده بسیار زیاد و نقش عمده دستگیرشدگان خارجی نیز در همین راستا بوده است.

وی به سازماندهی این افراد برای بهره‌برداری حداکثری از حوادث روز عاشورا اشاره کرد و گفت: مواردی از دستگیرشدگان اتباع بیگانه داشته‌ایم که تنها دو روز مانده به عاشورا به همین منظور وارد ایران شده‌اند و دوربین‌ها و وسایلی که در اختیارشان بوده کشف شده است .

وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری‌های انجام‌شده درباره روز عاشورا این مجموعه را ترکیبی از عوامل موثر در فتنه پس از انتخابات، عناصر ضدانقلاب، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین دانست و گفت: البته وقتی می‌گوییم منافقین و عناصر ضدانقلاب و سلطنت‌طلب‌ها در این قضیه نقش داشته‌اند بدین معنا نیست که اینها در قدرتند بلکه این جریان از بستری که فتنه برایش فراهم کرده استفاده و بهره‌برداری کرده است.

وزیر اطلاعات به هوشیاری و دقت ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) در برخورد با فتنه پس ازحوادث عاشورا نیز اشاره و تصریح کرد: بر اساس اخبار و اطلاعاتی که در اختیار ماست بعد از این قضیه نیز جریان فتنه حرکت‌های قابل توجه و رفت و آمدهای زیادی انجام داده است که انتشار بیانیه‌هایی در مسیر تطهیر خود نیز از آن جمله محسوب می‌شود.

وزیر اطلاعات روند رسیدگی به وضع دستگیرشدگان را خوب توصیف کرد و افزود: پرونده دستگیرشدگان در حال تکمیل است تا در اسرع وقت در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم در یکی دو روز آینده پرونده‌های قابل توجهی در اختیار دستگاه قضا قرار گیرد تا آنها بر اساس ضوابط قانونی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وزیر اطلاعات هم‌چنین با تمجید از همکاری تنگاتنگ مردم با این وزارتخانه گفت: بعد از فراخوان و دعوتی که کردیم تا مردم اطلاعات خود را درخصوص حوادث روز عاشورا در اختیار ما قرار دهند، اطلاعات خوب و قابل توجهی به ما منعکس شد.

مصلحی با تشکر از مردم عزیز و زمان‌شناس که در فتنه‌های مختلف با آگاهی و به موقع حضور خود را نشان داده‌اند افزود: این اطلاع رسانی مردم به ما درباره افراد مختلف هنوز ادامه دارد و وزارت اطلاعات نیز بهره‌برداری های بسیاری خوبی در این جهت داشته است.

وزیر اطلاعات همه مردم را به حفظ هوشیاری در فضای کنونی دعوت کرد و گفت: باید بدانیم این مجموعه از اهداف پلیدی که دارد دست‌بردار نیست و تجربه هم نشان داده است، اینها با اینکه در موقعیتهای مختلفی با مشکل مواجه شده و به نتیجه نرسیده اند اما دست‌بردار نیستند و اوباما و رییس رژیم صهیونیستی هم بارها از آنها حمایت آشکار کرده‌اند.

وی بر هوشیاری و حرکت دقیق دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی در برخورد با این فتنه تاکید کرد و گفت: همراهی و همیاری مردم در خنثی کردن این توطئه‌ها نقش کلیدی و جدی دارد.

کد خبر 98731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز