سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

گروه ورزشی: در حالی که به نظر می‌رسد موضوع مدیران چندشغله، یک بار دیگر از سوی سازمان بازرسی کل کشور موردتوجه قرار گرفته، این علی کفاشیان است که در گفت‌وگو با همشهری از احتمال بازگشت خود به کمیته ملی المپیک خبر می‌دهد

همه چیز از آنجا شروع شد که وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش حکم قائم‌مقامی محمد علی‌آبادی را برای این وزارتخانه امضا کرد تا شایعه کناره‌گیری علی‌آبادی از ریاست کمیته ملی المپیک بیش از پیش به گوش برسد. علی‌آبادی همچنین به عنوان رئیس جدید سازمان شیلات کشور منصوب شده است.

به این ترتیب علی‌آبادی با در نظر گرفتن تصدی‌اش بر کمیته ملی المپیک از همان روز رسما سه‌شغله به حساب می‌آید. این در حالی است که مسئولان سازمان بازرسی کل کشور در طول دو، سه سال اخیر همیشه بر مخالفت خود با بحث دوشغله‌ها تاکید داشته‌اند و حتی برخی از مشمولان این طرح را وادار به کناره‌گیری و استعفا از سمت خود کرده‌اند. اما نکته جالب توجه اینکه علی کفاشیان هم بی‌علاقه نیست تا به جمع چندشغله‌ها بپیوندد. کفاشیان که چندی پیش شایعه برکناری‌اش از ریاست فدراسیون فوتبال به طور جدی مطرح شد، حالا به صراحت تاکید می‌کند که تمایل دارد به طور همزمان دو شغل داشته باشد.

 احتمال کناره‌گیری علی‌آبادی از ریاست کمیته ملی المپیک

گفته می‌شود محمد علی‌آبادی که از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان قائم‌مقام این وزارتخانه و همچنین ریاست سازمان شیلات کشور منصوب شده است به زودی از سمت خود در کمیته ملی المپیک کناره‌گیری خواهد کرد تا مشکلی برای فعالیت در پست‌های جدید خود نداشته باشد. برخی خبرگزاری‌ها در این خصوص نوشته‌اند: «محمد علی‌آبادی از چند وقت پیش تصمیم به کناره‌گیری از این سمت را داشت اما اکنون با توجه به شرایط جدید و همچنین مشکلات با سازمان بازرسی تصمیم به استعفا از ریاست کمیته ملی المپیک گرفته است.»

این شایعات در حالی هنوز شکل قطعی به خود نگرفته که خود علی‌آبادی دراین‌باره گفته است: «کمیته ملی المپیک، اصولا کار اجرایی ندارد و کار اجرایی این کمیته با دبیر کل است و من به واسطه اینکه آنجا برنامه‌هایی داشته‌ام‌، کارهایش را انجام می‌دهم و برای باقی ماندن یا نماندن در این بخش در آینده تصمیم می‌گیرم ضمن اینکه درباره مشاور آقای رئیس‌جمهوری نیز ایشان باید تصمیم بگیرند، اگر صلاح را بر این ببینند که من باشم، خواهم ماند.» البته این اظهارات نشان می‌دهد که کناره‌گیری محمد علی‌آبادی از سمت ریاست کمیته ملی المپیک موضوع  پرابهامی است.

تمایل کفاشیان به نامزدی ریاست کمیته ملی المپیک

پس از حضور محمد علی‌آبادی در شیلات ایران و شایعاتی پیرامون کنار رفتن او از کمیته ملی المپیک نام علی کفاشیان به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزینی علی‌آبادی مطرح است. کفاشیان در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم این خبر در حد یک شایعه است. در ضمن رئیس کمیته ملی المپیک استعفا نداده است. اگر هم استعفا بدهد، باید این استعفا در مجمع مورد بررسی قرار بگیرد و دوباره کاندیداها مشخص شوند و این موضوع مراحل خاص خودش را دارد.

امکان ندارد که یک نفر کنار برود و بلافاصله شخص دیگر جایگزین او شود.» رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که اگر علی‌آبادی استعفا دهد شما نامزد می‌شوید، تاکید کرد: «اگر شغل به حساب نیاید، بله کاندید می‌شوم ولی فعلا در فدراسیون فوتبال هستم.» وی ادامه داد: «به نظر من پست‌های تشریفاتی شغل محسوب نمی‌شوند و ریاست کمیته ملی المپیک کار اجرایی نیست و اکثر مسائل مربوط به دبیر کل می‌شود و اوست که کارهای اجرایی را انجام می‌دهد.»

اما علی کفاشیان به دلیل تجربه‌ای که در کمیته ملی المپیک دارد علاقه‌مند است به این کمیته برگردد. وی در این‌باره توضیح داد: «به هرحال من در این کمیته بوده‌ام و هستم و می‌توانم در راستای پیشرفت آن کمک کنم.» اما بخش جالب اظهارات علی کفاشیان که معمولا برخی حرف‌های خود را با زبان طنز مطرح می‌کند این است که رئیس فدراسیون فوتبال تزریق پول از کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال را اصلی‌ترین انگیزه خود برمی‌شمرد و تاکید می‌کند که امیدوارم بتوانم در قامت ریاست کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال پول تزریق کنم تا از این طریق مشکلات زیادی برطرف شود.» اما در این بین همچنان یک سئوال بی‌پاسخ باقی مانده است. آیا علی‌آبادی از ریاست کمیته ملی المپیک استعفا می‌دهد؟ علی کفاشیان با تردید در این‌باره سخن می‌گوید. وی تاکید دارد: «این را باید از خودش بپرسید و من نمی‌توانم حرفی بزنم. او 3 سال دیگر وقت دارد و نمی‌دانم چه خواهد شد.»

کفاشیان خاطرنشان کرد: «هنوز تغییر و تحولی صورت نگرفته است. در ضمن من گفتم که این موضوع مراحل خاص خودش را دارد و اگر شغل محسوب نشود ، نامزد می‌شوم و معلوم هم نیست که چه کسی انتخاب شود. در ضمن من در حال حاضر عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم هستم و در جلسات هفتگی شرکت می‌کنم ولی کارهای اجرایی انجام نمی‌دهم چون کار کردن در فدراسیون فوتبال بسیار سنگین است.» کفاشیان تصریح کرد: «در تمام دنیا، کمیته‌های ملی المپیک هیات اجرایی دارند که از داخل رئیس فدراسیون‌ها انتخاب می‌شوند و این منشور المپیک است و شغل نیست.

در ضمن ریاست کمیته ملی المپیک یک شغل حساس است و هرکس انتخاب می‌شود باید وقت بگذارد. »رئیس فدراسیون فوتبال در حالی چشم به ریاست کمیته ملی المپیک دوخته است که خیلی‌ها اعتقاد دارند او در فدراسیون فوتبال عملا نمی‌تواند اختیارات لازم را داشته باشد. برخی اساس‌نامه را در این خصوص زیر سئوال می‌برند و البته عده‌ای خصوصیات شخصی کفاشیان را عامل اصلی مشکلات مدیریتی فدراسیون فوتبال می‌دانند.

 آنجا که به طور مثال افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی به یک مربی پروازی تبدیل شده و هرگاه که دلش بخواهد ایران را به مقصد کشورهای مختلف ترک می‌کند. وی اخیرا به هلند سفر کرده است اما علی کفاشیان به راحتی این سفرها را توجیه می‌کند و می‌گوید: «او از آنجا هم می‌تواند بازی‌های لیگ را ببیند و البته تجربیاتی را برای پیشرفت بیشتر تیم ملی کسب کند.»

کد خبر 100280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز