همشهری آنلاین: تعدادی از مشهورترین مکان‌های توریستی جهان در شهرهای بزرگ ساحلی سرتاسر جهان واقع شده‌اند و تردیدی نیست که به زودی و به واسطه افزایش سطح آب دریاها،‌این مکان‌ها به زیر آب فرو خواهند رفت.

براساس گزارش ساينس الرت،‌ تازماني كه چاره‌اي براي كاهش ميزان انتشار دي‌اكسيد كربن در اتمسفر زمين انديشيده نشود،‌شهرهاي ساحلي جهان در معرض خطر مدفون شدن زير آب قرار دارند.

براساس مطالعه شركت مستقل سازمان مركزي آب‌و‌هوا در آمريكا درصورتي كه نسبت به كاهش انتشار دي‌اكسيد كربن و گازهاي گلخانه‌اي در جهان اقدامي نشود، بايد انتظار آن را داشت كه تا سال 2100 دماي جهان چهار درجه نسبت به دوران پيش‌صنعتي افزايش پيدا كند. همچنين براساس جديد‌ترين گزارش‌ها در صورت ادامه يافتن اين روند سطح آب درياها تا پايان اين قرن 4.3 تا 9.9 متر افزايش خواهند‌داشت.

اين اعداد و ارقام و تهديد‌ها در طي سال‌هاي اخير بارها و بارها تكرار شده‌اند و تكرار بيش از اندازه باعث شده تا معني و مفهوم آنها در گوش مخاطبان از بين برود، اما اين معضلي است كه نبايد نسبت به آن بي‌تفاوت بود، از اين رو شايد ديدن تصاوير شهر‌ها پس از افزايش سطح آب درياها بتواند زنگ خطر را براي بسياري به صدا درآورد.

گروهي از دانشمندان با همكاري نيكلاي لام هنرمند تصويرسازي مجموعه تصاوير تعاملي ايجاد كرده‌اند كه در آنها مي‌توان پيامد‌هاي حقيقي گرمايش جهاني را مشاهده كرد.

در اين تصاوير مي‌توان شهرهاي دوربان، لندن، مومباي، شانگهاي و ديگر شهرهاي جهان را پيش و پس از افزايش سطح آب درياها مشاهده كرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸