همشهری آنلاین: شرکت تویوتا جدید‌ترین خودروی خود را در یک بازی ویدیویی طراحی کرده و مورد آزمایش قرار داد و پس از تایید شدن،‌نسخه اولیه آن را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو رونمایی کرد.

براساس گزارش میل‌آنلاین، شرکت تویوتا با استفاده از فضای بازی Gran Turismo شرکت سونی طرح جدید‌ترین خودروی خود، TL-1 را ایجاد کرده و مورد آزمایش قرار داد و پس از آن این خودرو را در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی رونمایی کرد. شرکت تویوتا از این بازی برای فروش طرح خودروی جدیدش به رئیس شرکت تویوتا نیز استفاده کرد.

به گفته الکس شن، رئیس مرکز مطالعات طراحی این شرکت، تویوتا با همکاری با تیم Gran Turismo نسخه مجازی خودروی FT-1 را ایجاد کرد و از این بازی به عنوان ابزاری برای فروش این نسخه آزمایشی به رئیس شرکت تویوتا استفاده کرد و وی نیز پیش از مشاهده مدل اصلی و فیزیکی خودرو، رانندگی با آن را در بازی مشهور سونی مورد آزمایش قرار داد و آن را تایید کرد.

تویوتا همچنین قصد دارد استفاده از این خودرو را در بازی Gran Turismo برای عموم رایگان سازد تا کاربران این بازی بتوانند به صورت مجازی با ویژگی‌های این خودرو و عملکرد بالای آن آشنا شوند.

داخل این خودرو از نمایشگری مشابه نمایشگر سیستم کنترل جت‌های جنگنده برخوردار است که در بالای فرمان قرار گرفته‌ و به گونه‌ای طراح شده که حواس راننده را به جاده متمرکز می‌کند. طراحی بدنه خارجی نیز به گونه‌ای طراحی شده که به نظر می‌آید انحنا‌های آن تحت تاثیر جریان باد شکل گرفته است،‌این طراحی عملکرد آیرودینامیک خودرو را نیز بالا برده‌است. همچنین برروی این خودرو پنجره‌ای شیشه‌ای نصب شده تا بتوان از میان آن موتور خودرو را به راحتی دید.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱