همشهری‌آنلاین: ایران موبی‌کد نخستین دوره مسابقات ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی اندروید در کشور را با شعار معرفی هوشمندانه ایران پرگهر برگزار می‌کند.

ایران موبی‌کد

به گزارش ستادخبری مسابقات، دکتر مسعود صبائی، دبیر مسابقه Iran Mobi Code 2014 با بیان این مطلب اظهار داشت: با پیشرفت فناوری گوشی‌های هوشمند، عملاً امروزه تلفن‌های همراه از یک وسیله تبادل صوت به یک رایانه قابل حمل تبدیل شده‌اند اما با سیستم‌عامل‌هایی متفاوت. در حال حاضر به دلیل متن باز بودن سیستم عامل اندروید، بخش قابل توجهی از گوشی‌های تلفن‌همراه از این سیستم عامل استفاده می‌کنند چراکه این مزیت، امکان تولید برنامه‌های بی‌شماری توسط افراد مختلف در سراسر دنیا را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد برنامه‌های اندرویدی تولیدشده به زبان فارسی در مقایسه با تعداد برنامه‌های موجود به زبان‌های دیگر بسیار ناچیز است، نیاز به برنامه‌های فارسی برای سیستم عامل آندروید به شدت احساس می‌شود. به همین دلیل ترویج برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی، کاربردی و سرگرمی به زبان فارسی و برای سیستم عامل آندروید در کشور مورد توجه قرار گرفته و بنای شکل‌گیری مسابقات ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی اندروید را به‌وجود آورده است.

استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برطرف کردن نیاز جامعه به برنامه‌های کاربردی فارسی قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه و تبلت، بالا بردن سطح فرهنگی جامعه با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، سهولت استفاده از امکانات فناوری از طریق برنامه‌های کاربردی، انجام کارها از راه دور و به صورت غیر حضوری از طریق برنامه‌های کاربردی، امکان استفاده همه افراد جامعه از برنامه‌های کاربردی به زبان فارسی و بالا بردن سطح دانش کودکان و دانش‌آموزان از طریق تولید برنامه‌های سرگرمی مفید مبتنی بر اندروید را از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اعلام کرد.

گفتنی است برگزیدگان نخستین دوره مسابقات ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی اندروید در کشور روز 13 اسفندماه طی مراسمی در دانشگاه امیرکبیر معرفی خواهند شد.

کد خبر 248472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز