گروه دانش و سلامت: «سالانه ۵۰میلیون نسخه بازی رایانه‌ای در ایران مصرف می‌شود که سهم بازار تولید داخلی این صنعت حدود ۱۰درصد است و ورود شهرداری تهران به حوزه تولید و آموزش بازی رایانه‌ای سالم می‌تواند در تغییر این معادله مؤثر باشد»؛ اینها اظهارات مدیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است که در مراسم دومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای شکوفا در تهران بیان کرد.

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای

به گزارش همشهری، در این مراسم سیدمحمد آقامیر، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران و رئیس ستاد اجرایی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه شهرداری تهران رویکرد خوبی به موضوع بازی‌های رایانه‌ای داشته‌است، گفت: باید نفر به نفر موزائیک‌وار کار فرهنگی و ورزشی را ادامه داد تا هماهنگی فرهنگی به‌وجود بیاید و وجود بانوان در این مسابقات در سالم‌سازی‌ فرهنگ‌ها مؤثر خواهد بود.

دکتر بهروز مینایی، دبیر علمی کانون بازی‌های رایانه‌ای و مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز گفت: سالانه بیش از 50میلیون نسخه بازی رایانه‌ای در ایران به فروش می‌رسد که سهم بازی‌های ایرانی تنها 10درصد است. وی بابیان اینکه بازی GTA که جزو سبک‌های خشن و نامناسب است، در رده اول انتخاب فرزندانمان است، گفت: جشنواره شکوفا تا حد زیادی به نهادینه کردن بازی‌های ایرانی پرداخته است. بازار جهانی بازی‌های رایانه‌ای اعم از تجهیزات و نرم‌افزار در سال 2011 حدود 52میلیارد یورو بوده است.

مینایی اشاره کرد: 46درصد کاربران ایران هر روز بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند و میانگین بازی در هفته 15.5ساعت برآورد شده و 60درصد این افراد برای بازی‌کردن از کامپیوتر استفاده می‌کنند. به گفته مینایی، 40میلیون ساعت روزانه صرف بازی‌های کامپیوتری می‌شود که بازار بزرگی را ایجاد کرده است.

وی گفت: اکنون بیش از 150ژانر گوناگون برای بازی‌های رایانه‌ای مختلف وجود دارد که با ورود کنسول‌های جدید نسل 5و 6و 7، یک جهان جدید برای بچه‌ها به‌وجود آمده که بچه‌ها با آن بازی نمی‌کنند بلکه با آن زندگی می‌کنند. در این مراسم از نفرات برتر مسابقات بازی‌های رایانه‌ای و رالی خانواده با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 251758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز