همشهری آنلاین: سال ۱۹۸۵ برای علاقمندان به بازی‌های ویدئویی خاص است، چون اولین نسخه "سوپر ماریو" در آن سال منتشر شد و آغازی بود برای یکی از سلسله بازی‌های این لوله کش ایتالیایی - آمریکایی که تا امروز هم هوادار دارد.

mariobug

روزنامه اتریشی استاندارد نوشت، آن زمان اینترنت مثل امروز همه گیر نشده بود و حقه‌های مربوط به بازی‌ها که امروز به پچ مشهورند، مثل امروز در اختیار همه قرار نمی‌گرفت. بازی‌ها هم تا حد امکان عاری از خطا طراحی می‌شدند.

اما بهترین برنامه نویسان هم ممکن است چیزی از زیر دست شان در برود. حالا بعد از حدود 30 سال، در بازی "سوپر ماریو" یک باگ کشف شده است.

این خطای برنامه نویسی به بازیکن امکان می‌دهد تا بی‌نهایت جان کسب کند. وقتی بازیکن وارد مرحله دوم می‌شود، به یک سرزمین زیرزمینی می‌رود تا یک جان بگیرد. در مرحله 5-2 یک بلوک مخفی وجود دارد که وقتی ماریو به آن می‌زند، یک گیاه روی آن رشد می‌کند و می‌تواند از آن بالا برود.

وقتی دو لاک پشت سیاه پوش به سمت او می‌آیند، مدام می‌تواند روی یکی از آنها بزند و امتیاز بگیرد و جان کسب کند. تا زمانی که مدت بازی در این مرحله تمام شود، ماریو می تواند جان بگیرد.

این کشف جدید روی یو تیوب به اشتراک گذاشته شده است!

کد خبر 263115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha