همشهری آنلاین: روستایی دور‌افتاده در شمال هندوستان متخصصان جمعیت‌شناسی را شگفت‌زده کرد زیرا مشخص شد که بیش از 100 جفت دوقلو در این روستا زندگی می‌کنند.

براساس گزارش میل‌آنلاین،‌ جمعیت روستای محمد‌پور عمری تنها 6 هزار نفر است، از جاده‌های مناسبی برخوردار نیست و مدرسه و بیمارستان قابل قبولی نیز در این روستا به چشم نمی‌خورد. اما نکته جالب توجهی که توجه محققان را به سوی این روستا جلب کرده،‌ تولد بیش از 100 جفت دوقلو طی 50 سال گذشته در این روستا است.

به گفته ساکنان این روستا،‌ اگر بیمارستان مناسبی در این منطقه وجود داشت،‌ تعداد دوقلوهای روستا از 200 جفت نیز فراتر می‌رفت. این دوقلوها در دوران کودکی به‌شدت همسان و مشابه هستند و تشخیص آنها از یکدیگر به سختی ممکن است،‌ اما دوقلوهای بالای 15 سال را می‌توان به راحتی از هم تشخیص داد.

80 درصد از جمعیت این روستا را مسلمانان و 20 درصد آن را هندوها تشکیل داده‌اند. تعداد دوقلوها در این روستا به اعتقاد برخی بیشتر با سبک زندگی و محیط روستا در ارتباط است تا خصوصیات ژنتیکی. به گفته ساکنان روستا، تا 90 سال پیش تنها دو یا سه جفت دوقلو در روستا زندگی می‌کرده‌اند اما به تدریج تعداد این دوقلوها افزایش پیدا کرد. بیش از 90 جفت از این دوقلوها نیز به دلیل کمبود تجهیزات درمانی طی این دوره جان خود را از دست داده‌اند.

بسیاری از محققان از سرتاسر جهان از این روستا بازدید کرده و از خون دوقلوها نمونه‌برداری کرده‌اند. همچنین بیولوژیست‌ها و دانشمندان سلولی به ساکنان این روستا اعلام کرده‌اند که مواد آلی موجود در آبهای زیرزمینی و یا سموم و آفت‌کش‌های مورد استفاده کشاورزان می‌تواند عاملی بر افزایش تعداد دوقلوهای این روستا باشد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸