همشهری آنلاین: شرکت کشاورزی سنت آندره‌لنگ پناهگاه مدور و یکپارچه‌ای را طراحی و بنا کرده‌است که در دیواره‌های آن از توده‌های ذرت استفاده شده‌است.

شرکت معماری فرانسوی سنت آندره‌لانگ خانه مدور و یکپارچه‌ای را طراحی و بنا کرده‌است که در ساخت دیوارهای آن از ذرت استفاده شده است. این خانه عمارت مانند 20 متر مربعی در منطقه محافظت‌شده موترشولتز در فرانسه واقع شده و به تازگی جایزه معماری کم هزینه و دوست‌دار محیط زیست را از آن خود کرده است. هزینه کلی این پروژه در حدود هفت‌هزار یورو بوده‌است.

این بنا به شکلی ساخته شده تا بتواند نور خورشید را از میان دیوارهایش عبور داده و فضای داخلی را روشن نگه‌دارد. سقف خانه منبع اصلی خانه به شمار می‌رود و بخش‌های مختلف خانه متناسب با نیاز‌های فعالیت‌های روزانه در زاویه و فاصله خاصی از حفره مرکزی سقف قرار گرفته‌اند.

در مرکز این خانه باغچه‌ای تعبیه شده که گیاهان محلی در آن رشد خواهند کرد و به این شکل طبیعت به درون خانه نیز راه‌خواهد یافت. از آنجایی که این خانه نمونه‌ای آزمایشی‌است، هنوز در برابر شرایط جوی مقاوم‌سازی نشده است و تجهیزات  مورد نیاز برای زندگی از قبیل آب و برق در آن وجود ندارد.

با این‌همه با درنظر گرفتن اینکه ساخت خانه کمتر از یک‌ماه زمان می‌برد، این طرح معماری قدمی مثبت در راستای توسعه خانه‌های کم‌هزینه و دوست‌دار محیط زیست آینده به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸