همشهری‌آنلاین: یک شرکت الکترونیکی ژاپنی از یک ابر روبات 4 متری رونمایی کرده که از طریق یک آی‌فون کنترل می‌شود.

این روبات که از سوی شرکت صنایع سنگین سویدوباشی در توکیو ساخته شده نام گرفته و به سیستم سلاح‌های آینده مجهز شده است که در آن میان می‌توان به یک مسلسل گاتلینگ است که می‌تواند 6 هزار گلوله در دقیقه شلیک کند.

 این روبات 4 متری با وزن 4 تن قرار است به قیمت یک میلیون و 400 هزار دلار به فروش برسد.

به گزارش مهر، کوراتاس می‌تواند توسط یک فرمانده به عنوان خلبان که در کابین ویژه تعبیه شده آن قرار می‌گیرد و یا توسط یک تلفن همراه که به اینترنت متصل است کنترل شود.

این روبات 30 مفصل هیدرولیک دارد که فرمانده می‌تواند آن را با استفاده از کنترل حرکتی آن را به حرکت وادارد.

سازندگان حتی رنگهای مختلفی را چون سیاه ، صورتی و طوسی با پرداخت مبلغی بیشتر فراهم کرده‌اند تا خریدار بتواند روبات را با رنگ مورد علاقه خود دریافت کند.

تمام چیزی که نیاز دارید یک کنترل از راه دور با ارتباط 3G است و برنامه اجرایی آن روی صفحه لمسی آی‌فن به خوبی کار می‌کند.

مهندسان این روبات در مقابل این ربات ایستاده‌اند و آن را در جشنواره شگفتی‌های توکیو به نمایش گذاشته‌اند. این گروه از سال 2010 روی این روبات کار کرده‌اند.

این شرکت همچنین یک ویدئو منتشر کرده که طی آن آموزش کار با کوراتاس را به طور گام به گام به نمایش گذاشته است.

اگر از حرکت با وسائل حمل و نقل عمومی خسته شده‌اید، کوراتاس در جاده نیز عملکرد مناسبی دارد، اما سرعت حرکت آن 11 کیلومتر در ساعت است. پاهای این ربات که مجهز به چهار چرخ است، حرکت ربات چهار تنی را تسهیل می‌کند.

این ویدئو دستورالعمل‌های ایمنی را در هواپیما به مخاطب یادآور می‌کند و اگر مخاطب از آموزشهای خلبانی بی‌بهره باشد باید همانطور که شرکت سازنده توصیف کرده از سیستم ارباب - برده استفاده کند و حرکات روبات را از خارج با یک تلفن هوشمند چون یک آی‌فن کنترل کند.

تنظیمات اتوماتیک این امکان را فراهم می‌کند که دشمن در هدف قرار بگیرد و کوراتاس اجازه نمی‌دهد که هیچ هدفی از مقابلش فرار کند.

روبات می‌تواند تنها با لبخند فرمانده شلیک را آغاز کند و ویدئو آموزشی نیز به مخاطب هشدار می‌دهد که وقتی با بخش سلاح کوراتاس کار می‌کنید از خندیدن پرهیز کنید.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵