همشهری آنلاین : رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از با اشاره به ساخت دستگاه ماموالاستوگرام در این دانشگاه از کاربردی شدن کار این دستگاه در بیماریستان بقیه الله خبر داد و گفت: این دستگاه با ارائه تصویر سه بعدی می‌تواند توده های سرطان سینه را تشخیص دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رهایی در مراسم رونمایی از روبات "ماموالاستوگرام" انجام تحقیقات کاربردی را از ماموریت های این دانشگاه برشمرد و افزود: در این راستا طراحی و ساخت تجهیزات در حوزه های پزشکی و صنعتی را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ماهواره و ابر رایانه امیرکبیر را از جمله پروژه های این دانشگاه در سال گذشته ذکر کرد و اظهار داشت: علاوه بر پروژه های صنعتی پروژه هایی نیز در حوزه پزشکی اجرایی شده که رونمایی از روبات "مامو الاستوگرام" یکی از این پروژه ها است.

وی به جزئیات این روبات اشاره کرد و ادامه داد: بیماری سرطان از جمله بیماری هایی است که سالانه منجر به مرگ بسیاری از مبتلایان به آن بیماری می‌شود و از این رو در دانشکده مهندسی پزشکی این دانشگاه اقدام به طراحی و ساخت دستگاه ماموالاستوگرام کرد.

رهایی اضافه کرد: این دستگاه با ارائه تصویر سه بعدی می تواند توده های سرطان سینه را تشخیص دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به کاربردی شدن این دستگاه در بیمارستان بقیه الله، خاطر نشان کرد: این دستگاه از جمله دستگاه های منحصر به فرد در دنیا است که می تواند با هزینه های کمتر به نسبت روش های متداول با دقت بالا بافت های سرطانی سینه را تشخیص دهد.

کد خبر 138363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز