همشهری‌آنلاین: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از افزایش ده درصدی حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی کشور خبرداد.

university

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای عزیزی در نخستین نشست فرهنگی اجتماعی روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود گفت: حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌های کشور ده درصد افزایش خواهد داشت و اگر دانشگاه‌ها تاکنون در این باره اقدام نکرده‌اند، می‌توانند این افزایش حقوق را اعمال کنند.

وی در ادامه افزود: بودجه تملک و دارایی دانشگاه‌های کشور در سال جاری 128 درصد رشد داشته است که عدد قابل قبولی نسبت به سال‌های گذشته به نظر می‌رسد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهورگفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور موظفند در طول برنامه پنجم توسعه از نیم تا سه درصد اعتبارات خود را در امور پژوهشی و تحقیقاتی هزینه کنند که با تخصیص یافتن این میزان اعتبار شاهد تقویت فعالیت‌های پژوهشی خواهیم بود .

عزیزی گفت: برنامه پنجم توسعه به عنوان برنامه‌ای اسلامی انقلابی به تصویب رسیده که نخستین فصل آن به مقوله فرهنگ اختصاص یافته از این رو وظیفه سنگینی به دوش دانشگاه‌ها وحوزه‌ها قرار گرفته است.

وی افزود:‌ مهندسی فرهنگی به عنوان دومین فصل برنامه پنجم توسعه مطرح شده است که براساس آن همه طرح های بزرگ کشور در زمینه های مختلف عمرانی ، صنعتی، مدیریتی و دیگر امور باید با رویکرد و صبغه فرهنگی انجام گیرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت:‌مدیریت و صنعت هم در کشور ما باید رنگ و بوی اسلامی داشته و تولیدات فرهنگی باید بر مبنای اسلامی باشد و یک جهت داشته باشد .

عزیزی تصریح کرد: برنامه پنجم توسعه به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی توجه خوبی داشته است و تا آنجا که امکان داشته اختیارات آنها را افزایش داده و درعین حال نواقص موجود در برنامه چهارم را نیز برطرف کرده است.

وی تحقق عدالت بدون علم را غیرممکن دانست و گفت: از آنجا که برای اجرای عدالت باید حق را شناسایی کرد؛ علم و دانش از ارکان مهم اقامه عدل به شمار می آیند .

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: به اعضای هیئت علمی دانشگاه در برنامه اجازه داده شده است تا شرکت‌های دانش بنیان تاسیس کنند.

عزیزی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی، مدلی زاینده است که سالانه به ارزش آن افزوده می‌شود و برگشت پذیر نیز هست افزود: این صندوق مدلی است که فقط در کشور ما وجود دارد و همه را در بهت وحیرت فرو برده است

کد خبر 139558

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز