همشهری آنلاین: نمودارهای فضایی، بحث‌ها در مورد حیات غیر زمینی و آینده زمین ممکن است انسان‌ها را شگفت‌زده و گاهی نگران کند؛ اما تحقیقات اخیر دانشمندان بر آن بوده تا تنها به محل حضور زمین نه در حوزه کهکشانی، بلکه در سطح محلی تمرکز داشته باشد

به گزارش ایسنا، همانطور که همه می‌دانند،‌ زمین در منظومه شمسی قرار گرفته و این منظومه نیز در کهکشان راه شیری است. اما آنچه دقیقا نمی‌دانیم، اطلاعات کافی در مورد همسایگان کهکشانی محلی است.

محققان در تصاویری به توضیح بیشتر آنچه در اطراف زمین می‌گذرد، پرداخته‌اند.

بسیاری از ستارگان اطراف و همچنین خورشید از منطقه‌ای موسوم به «حباب محلی» می‌گذرند که ناحیه‌ای کم تراکم از ماده بین‌کهکشانی در بازوی شکارچی، از بازوهای مارپیچ کهکشان راه شیری است.

تصور می‌شود که این حباب محلی با یک ابرنواختر عظیم در حدود چهار میلیون سال پیش شکل گرفته و موجب امواج شوک عظیمی شده که به تمام مواد گازی در مناطق اطراف و ماورای آن سرعت بخشیده است.

این یک محوطه ماده میان‌ستاره‌ای وسیع‌تری است که در فضای میان سیستم‌های ستاره‌ای یک کهکشان وجود دارد. این ماده شامل گازهایی به شکل یونی، اتمی و مولکولی،‌غبار و پرتوهای کیهانی است.

این موضوع نشان دهنده حیات انسان درون یک حباب است.

همچنین خورشید در مسیر خاص خود، به رنگ بنفش، قرار دارد. این مسیر در حقیقت ابر میان‌ستاره‌ای محلی بوده که کاملا عاری از گاز میان ستاره‌ای است.

در نزدیک آن، ابرهای مولکولی چگال بالا از جمله «Aquila Rift» در اطراف مناطق شکل‌گیری ستاره وجود داشته که به رنگ نارنجی به نمایش در آمده‌اند.

تحقیقات بی‌شمار در مورد همسایگان زمین از جمله تاریخچه سحابی صمغ دارای گاز هیدروژن یونیزه داغ که به رنگ سبز نشان داده شده، می‌تواند به دانشمندان در درک تاثیر این همسایگی بر آب‌وهوای گذشته زمین کمک کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲