همشهری‌آنلاین: پس از آنکه روز گذشته محمود احمدی ن‍ژاد اختیار صدور حکم برای ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را به کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری واگذار کرد او نیز فورا حکم برادرش فرهاد دانشجو را امضا کرد تا تکلیف این دانشگاه بدون آنکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هئیت امنا بخواهد حکمی را امضا کند مشخص شود.

به گزارش همشهری آنلاین، تمام اتفاقات امروز این دانشگاه را می‌توانید در جدول زیر مرور کنید.

گام اول
  • صدور حکم فرهاد دانشجو توسط کامران دانشجو و پایان فعالیت عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد
گام دوم
  • فرهاد دانشجو: امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به طور رسمی فعالیتم را آغاز می‌کنم اما مراسم تودیع و معارفه در زمان دیگری برگزار می‌شود.
گام سوم
  • وزیر علوم به دانشگاه آزاد رفت. علاوه بر او عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد، محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مخبر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجتبی ثمره هاشمی به منظور آغاز به کار فرهاد دانشجو در سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافتند. 
گام چهارم
  • فرهاد دانشجو از برگزاری نخستین جلسه شورای معاونان دانشگاه آزاد در اولین روز کاری خود در این دانشگاه خبر داد و گفت: شورای معاونین دانشگاه با دعوت از آقای جاسبی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.
گام پنجم
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسمی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حکم "فرهاد دانشجو" را برای ریاست دانشگاه آزاد به وی اعطا کرد.
گام ششم
  • حجت الاسلام محمدیان: تا جایی که امکان داشت و حتی بیشتر از چارچوب قانونی به اعضای هیات موسس و بنیانگذاران دانشگاه آزاد فرصت دادیم و احترام گذاشته شد اما حکم ریاست دانشگاه از این طریق امضا نشد.
گام هفتم
  • عبدالله جاسبی: تمام شایعاتی که در این سال‌ها برای دانشگاه آزاد مطرح شد، همه جوک بود و مقاومت ما در قبال واگذاری مدیریت به دکتر دانشجو شایعه‌ای بیش نبود. از سال 41 که در نهضت امام خمینی قرار گرفتیم نیروهای شاه می خواستند ما را اعدام کنند تاکنون که به ما تهمت می‌زنند اما من باید بگویم که 42 سال است قاچاقی زنده‌ایم و حال می‌گویند که شما قصد مقاومت دارید در حالیکه این طور نیست.
گام هشتم
  • وزیر علوم: هیچ وقت به دنبال تجزیه دانشگاه آزاد نبودیم. ‌تغییر در اساسنامه دانشگاه آزاد از چهار سال قبل شروع شد و در تمام مسیر نیز قصد و هدف نهایی پویاتر شدن این دانشگاه بود.
گام نهم
  • فرهاد دانشجو در همین روز آغازین فعالیت سه تن از معاونان دانشگاه آزاد را تغییر داد. او گفت: معاونان آموزشی، پژوهشی و اداری-مالی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کردند. دکتر حسین بلندی به عنوان معاون آموزشی، دکتر محمد خجسته به عنوان معاون مالی و اداری و دکتر علی افشار به عنوان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می شوند.
گام دهم
  • جاسبی در یک رسم سنتی در کشور ما که نهادینه شده است مشاور ارشد فرهاد دانشجو شد.
گام یازدهم
  •  خداحافظی جاسبی ؛ کلید دفتر ریاست در خیابان پاسداران تحویل دانشجو شد.
گام دوازدهم
  • دبیرخانه هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی طی اطلاعیه ای اعتراض خود را نسبت به روند انتخاب رئیس جدید این دانشگاه اعلام کرد.
گام سیزدهم
  • سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح این موضوع دلایل سیاسی ندارد گفت: سال فراغت از تحصیل آقای فرهاد دانشجو با آنچه که در رزومه فارسی و انگیسی وی آمده متفاوت است و هر دو تاریخ با آن تاریخی که در رساله وی چاپ شده مغایرت دارد، همچنین دانشگاه وست مینستر لندن که وی از آن فارغ التحصیل شده در زمان فارغ التحصیلی وجود نداشته و در عین حال رشته تحصیلی وی نیز جزء رشته‌های تحصیلی این دانشگاه نیست. (عصر ایران)

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰