همشهری‌آنلاین: شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه خود تدابیری برای حل مشکلات پیش روی صدور حکم رییس دانشگاه آزاد را اخذ کرد

azad

که بر اساس آن رییس جدید دانشگاه آزاد باید بزودی فعالیت خود را آغاز کند، در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، لزوم حضور تمامی کاندیداها و ارائه برنامه‌های آنها و رای‌گیری مجدد برای انتخاب رییس دانشگاه آزاد از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرفته نشد.

یک مقام مسوول در گفت‌وگو با خبرنگار «صنفی ـ آموزشی» ایسنا، درباره جزییات آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه‌ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، شرط صدور حکم مبنی بر حضور تمامی کاندیداها و ارائه برنامه‌های آنها و رای‌گیری مجدد برای انتخاب رییس دانشگاه آزاد از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرفته نشد.

وی ضمن تاکید بر این که بنابر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد است، اعلام کرد: اعضای شورا روند طی شده را برای انتخاب رییس دانشگاه آزاد، قانونی دانستند.

این مقام مسوول با بیان این که شرط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ رییس هیات امنا دانشگاه آزاد ـ مبنی بر حضور تمامی کاندیداها و ارائه برنامه‌های آنها و رای‌گیری مجدد برای انتخاب رییس دانشگاه آزاد از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرفته نشد، افزود: این در حالیست که تبصره‌ای به اساسنامه اضافه شده تا مشکلی برای صدور حکم وجود نداشته باشد و ظرف مدت معین، حکم مربوطه صادر شود.

وی ادامه داد: بنابر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه برنامه رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی به رییس هیات امنا و اعضای آن برای تصویب و اجرایی شدن در دانشگاه آزاد امری طبیعی است.

لازم به ذکر است، روز گذشته محمدرضا مخبر دزفولی ـ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ از ارائه گزارش هیات پنج نفره شورای عالی انقلاب فرهنگی که با هاشمی رفسنجانی درخصوص رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی دیدار داشتند، خبر داده بود.

به گفته مخبردزفولی، شورای عالی انقلاب فرهنگی تدابیری را در این زمینه پیشنهاد و به تصویب رساند که با همراهی‌هایی که رئیس و اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد خواهند داشت، به‌زودی شاهد اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهیم بود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرده بود که تا هفته آینده این مسیر تسهیل شده و رئیس جدید دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز کند.

لازم به ذکر است، حکم ریاست فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد در تاریخ 27 دی ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و از سوی رییس‌جمهور امضاء شد که باید از سوی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به رییس جدید ابلاغ شود. اما تاکنون و علیرغم گذشت یک ماه از این تاریخ و برگزاری یک نشست از سوی منتخبان شورای عالی انقلاب فرهنگی با رییس هیات امنای این دانشگاه، این مهم محقق نشده بود که شورا با اصلاح اساسنامه و اتخاذ تدابیر مذکور نسبت به رفع این مشکل اقدام کرده است

کد خبر 160660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز