گروه شهری: نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری سفره اطعام در بوستان ولایت و چند بوستان دیگر شهر این اقدام شهرداری را شایسته تقدیر دانست.

حسن بیادی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال شاهد برپایی سفره کرامت در بوستان ولایت بودیم، گفت: شهرداری تهران به تأسی از سنت اسلامی اقدام به برپایی سفره کرامت کرده است که این اقدام حرکتی ارزنده و درخور تقدیر است.
وی با اشاره به تداوم این سنت و گسترش آن به دیگر مناطق کشور افزود: سنت اطعام و توجه به ایتام و فقرا برگرفته از کتاب آسمانی قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین است.

بیادی در ادامه تصریح کرد: اطعام محدود به اغنیا و توانگران نیست بلکه هر مسلمانی با هرتوان اقتصادی، مالی و شان اجتماعی در حد خود به این امر اسلامی- انسانی که موجبات تألیف قلوب و مودت در جامعه اسلامی می‌شود، آگاه است. وی به نیاز انسان‌ها به عمل خیر را امری طبیعی دانست و گفت: در فرهنگ اطعام از خود گذشتگی و ایثار و محبت بیشتر جلوه می‌کند و باعث انبساط روح، آرامش و اعتماد به نفس می‌شود. نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برپایی سفره کرامت در بوستان ولایت گفت: این اقدام شهرداری می‌تواند زمینه‌ای برای گسترش این فرهنگ دیرپای اسلامی در کشور باشد و تردیدی نیست که باعث نزدیکی قلوب مسلمین خواهد شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹