مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد با بیان این که آسمان نمای سه بعدی (پلانتاریوم) در اراضی عباس آباد تا یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد گفت:

در این آسمان ما که به شکل کره طراحی شده است، نمایی از ستارگان، سیاره‌ها و دیگر پدیده‌های آسمانی برای اهداف آموزشی یا سرگرمی نمایش داده می‌شود.

مهندس بهنام اتابکی در گفت و گو با خبرنگار تهران سما  با اشاره به موقعیت این آسمان نما در اراضی عباس آباد گفت: سطح این محوطه که در حاشیه جنوبی بزرگراه شهید همت واقع شده حدود 11000 مترمربع پیش‌بینی شده است و در این پارک، کالبد و فضای آسمان نما با معماری یک کره فضایی به قطر 30 متر جانمایی شده است.

وی با بیان این که در این کره سفر به کهکشان نمایش داده می‌شود، اظهار کرد: قرارگیری این کره در حاشیه بزرگراه شهید همت بهترین دید و منظر شهری برای رویت این مجموعه از بزرگراه شهید همت، شهید مدرس و شهید حقانی را به وجود می‌آورد.

اتابکی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این آسمان نمای سه بعدی گفت: پلانتاریوم یا همان آسمان‌نما، تالاری است که در آن نمایی از ستارگان، سیاره‌ها و دیگر پدیده‌های آسمانی برای اهداف آموزشی یا سرگرمی نمایش داده می‌شود و دارای گنبدی است که بینندگان زیر آن می‌نشینند و تصویری از آسمان را که با پروژکتور مخصوصی بر سقف گنبد می‌افتد نگاه می‌کنند.

مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد تصریح کرد: در مرکز گنبد آسمان نما یک پروژکتور قرار دارد که شامل پروژکتورهای جداگانه‌ای برای خورشید، ماه، سیارات و ستارگان است و این پروژکتورها توسط موتورهای دقیقی به حرکت در می‌آیند و در صورت لزوم سرعتشان را سریع و یا آرام می‌کنند.

به گفته اتابکی می‌توان این پروژکتورها را طوری ساخت که آسمان شب را در هر زمانی در گذشته یا آینده نشان دهند.

کد خبر 145223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز