همشهری آنلاین: شرکت نوکیا دو مدل جدید گوشی تلفن هوشمند مجهز به سیستم عامل سیمبین جدید به نام Anna معرفی کرده‌است.

به گزارش رویترز، نوکیا که در سال 2007 بعد از معرفی اولین مدل گوشی آی‌فون توسط اپل شروع به از دست دادن تسلط خود بر بازار موبایل شد اکنون قصد دارد با عرضه این دو گوشی که بیشتر برروی خرید نرم‌افزار از فروشگاه اینترنتی نظیر فروشگاه iTunes اپل تأکید می‌کند.

 

دو گوشی معرفی شده جدید E6 و X7 نام دارند و به قیمت 340 و 380 یورو در پایان سه ماهه فعلی روانه بازار می‌شوند.

X7 دارای نمایشگر لمسی 4 اینچی، طراحی استیل و شیشه و دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت فیلم‌برداری 720p است.

E6 نیز نمایشگری 2.4 اینچی دارد و به جای صفحه لمسی به یک صفحه کلید QWERTY مجهز است. این گوشی که بیشتر برای کاربران حرفه‌ای و مدیران طراحی شده دارای قابلیت‌های نظیر مرور ایمیل توسط برنامه Mail for Exchange، نرم‌افزار PowerPoint، Word، Excel و دسترسی به Microsoft SharePoint است.

البته پیشتر در ماه فوریه مدیر عامل جدید نوکیا، استفان الوپ گفته بود سیستم عامل سیمبین به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و باید گزینه‌های دیگری از جمله سیستم عامل ویندوز موبایل مایکروسافت را جایگزین آن کرد.

نسخه جدید سیستم عامل سیمبین که برروی این گوشی‌های نصل است دارای ظاهری جدید با آیکون‌هایی متفاوت، ورودی متن جدید، مرورگر اینترنت سریع‌تر و نقشه Ovi جدید است.

نوکیا سال‌هاست که به دنبال جذب برنامه نویسان برای ساخت نرم‌افزار برای سیستم عامل سیمبین است ولی به نظر می‌رسد محیط برنامه نویسی پیچیده آن نسبت به آی‌فون و اندروید عامل استقبال کم برنامه نویسان از سیمبین بوده‌است.

مدیر خدمات نوکیا، ترو اوجانپرا می‌گوید در سال‌های آینده 150 میلیون دستگاه موبایل مجهز به سیستم عامل سیمبین به فروش خواهند رسید و در حال حاضر تعداد دانلود‌های نرم‌افزار از فروشگاه Ovi Store به 5 میلیون رسیده‌است.

این در حالی است که اپل قرار است در سال 2011-2012 نزدیک به 150 میلیون دستگاه آی‌فون بفروشد.

گقتنی‌است این شرکت 21 آوریل گزارش‌های مالی مربوط به ماه‌های ژانویه تا مارچ را منتشر خواهد کرد و در همین زمان جزئیات بیشتری در مورد کاهش تعداد نیروی انسانی خود را نیز اعلام می‌کند.

ساعت 11:45 دقیقه به وقت گرینویچ روز سه شنبه هر سهم نوکیا با 1.3 کاهش 6.21 یورو خرید و فروش شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱