همشهری آنلاین: پزشکان ایتالیایی توانستند اولین پیوند قلب مصنوعی درون سینه‌ای و دائم دنیا را با موفقیت به یک نوجوان 15 ساله پیوند بزنند

این نوجوان 15 ساله که از یک بیماری سیستماتیک عضلانی رنج می‌برد در شرایط وخیمی قرار داشت و بنابراین نمی‌توانست در لیست انتظار پیوند قلب بماند.

به همین منظور پزشکان بیمارستان کودکان "مسیح کودک" در شهر رم تصمیم گرفتند عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی را بر روی این نوجوان انجام دهند.

تاکنون کودکان و نوجوانان تنها پیوند قلب مصنوعی موقت را تا پیدا شدن یک اهداکننده قلب واقعی دریافت می‌کردند.

این درحالی است که این نوجوان برای اولین بار در دنیا یک قلب مصنوعی دائم را دریافت کرده که مجهز به فناوری نوآورانه و جدیدی است این فناوری از خطر عفونتی که سبب رد پیوند می‌شود جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مکانیزیم در یک پمپ هیدرولیکی 4 سانتیمتری خلاصه می‌شود که داخل بطن چپ بیمار شده و سپس به آئورت بالارونده متصل می‌شود.

انرژی این پمپ از طریق یک پیستون کوچک که به پشت گوش چپ متصل شده است تامین می‌شود این پیستون به یک باتری وصل است که این نوجوان آن را بر روی کمربند خود حمل می‌کند

این عمل جراحی 10 ساعت به طول انجامید و کاملا موفقیت آمیز بود به طوری‌که بیمار صبح روز بعد از عمل جراحی از خواب بیدار شد و با کمک پرستاران مشغول انجام برخی از فعالیت‌های صبحگاهی شد و از طریق تلفن به مادرش گفت: "مزاحمم نشو دارم مسواک می‌زنم."

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴