چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

گروه ورزشی-مهدی ربوشه: بیش از یک میلیون نفر دوشنبه‌شب نسبت به تیمی ابراز علاقه کردند که در آخرین بازی بدترین و سخت‌ترین شکست سال‌های اخیرش را در بوشهر پذیرفت.

علی دایی حالا سخت‌ترین مقطع زندگی ورزشی و یا دوران مربیگری خودش را سپری می‌کند. او دو بازی روی نیمکت پرسپولیس بوده و تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد کرده اما بازی مقابل شاهین‌بوشهر نشان داد تغییراتش بی‌نتیجه و اشتباه بوده و حالا مقابل بحران تازه‌ای قرار گرفته که باز هم منجر به ایجاد تغییرات بیشتر در ترکیب پرسپولیس خواهد شد.

تغییرات در ترکیب اصلی

تنها سه هفته تا شهرآورد باقی مانده و علی دایی باید تیمش را تا مسابقه سرنوشت‌ساز مقابل استقلال از بحران خارج کند. با توجه به حاشیه‌های موجود، سرمربی جدید نمی‌تواند به همه بازیکنان پرسپولیس اعتماد داشته باشد. قطعا او پس از شکست سنگین مقابل شاهین بوشهر و برای جبران ناکامی‌ها  حالا به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در ترکیب اصلی پرسپولیس خواهد بود. دایی همچنان به بازیکنان خارجی تیمش اعتماد دارد.

آرفی، هوار ملامحمد و تیاگو قطعا در اندیشه‌ها و برنامه‌های دایی نقش دارند. چند بازیکن دیگر از جمله شیث رضایی و کریم باقری هم که در بازی‌های اخیر حضور نداشتند، مورد اعتماد دایی هستند. سرمربی پرسپولیس در بازی‌های آتی بیشتر به این بازیکنان تکیه خواهد کرد و بیشتر به آنها میدان خواهدداد. البته تغییرات زیادی هم در خط دفاعی تیمش به وجود می‌آورد. دایی گزینه‌های زیادی برای استفاده در خط دفاع و کنار گذاشتن مدافعان اصلی تیمش ندارد و باید به سرعت مشکلات خط دفاعی‌اش را برطرف کند.

حمایت کاشانی از دایی

علی دایی همواره در فوتبال ایران تحت فشار یا انتقاد قرار داشته است چه در زمان بازیگری که رسانه‌ها و برخی کارشناسان خداحافظی‌اش از فوتبال را به موضوعی خسته‌کننده تبدیل کرده بودند و چه در زمان مربیگری وی که همواره تحت‌فشار قرار داشته است به‌خصوص در تیم ملی که فدراسیون فوتبال هرگز نتوانست آنچنان که باید از علی دایی حمایت کند. اما اوضاع شهریار در پرسپولیس کاملا متفاوت است؛ آنقدر متفاوت که خود او پس از باخت سنگین مقابل شاهین‌بوشهر درباره حمایت مدیریت باشگاه پرسپولیس از کادر فنی می‌گوید: «در تیم ملی تنها و غریب بودم.

هیچکس از من پشتیبانی نمی‌کرد اما خوشبختانه در پرسپولیس شرایط متفاوتی وجود دارد و حبیب کاشانی مثل کوه پشت من ایستاده‌ است.»این اظهارات نشان می‌دهد که کادر فنی پرسپولیس و مدیریت این باشگاه تعامل نزدیکی با یکدیگر دارند. رابطه‌ای که در دوره‌های قبل میان مدیران باشگاه و کادر فنی کمرنگ و نامحسوس بود.

پرسپولیس، پرطرفدارترین تیم ایران

در ماه‌های اخیر مسائل مختلفی در مورد پرطرفدارترین تیم فوتبال در ایران مطرح شد و نکات مبهمی در نظرسنجی‌ها وجود داشت اما در برنامه 90 مشخص شد که پرسپولیس همچنان پرطرفدارترین تیم ایران است.  در نظرسنجی این هفته برنامه 90 این سئوال مطرح شد که شما طرفدار کدام تیم هستید و 6 گزینه هم برای رای دادن وجود داشت. استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان، شاهین بوشهر و سایر تیم‌ها گزینه‌های این نظرسنجی بود که در نهایت تیم پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران شناخته شد.

در این نظرسنجی بیش از 5/2 میلیون نفر شرکت کردند که حدود دو میلیون از اس‌ام‌اس‌ها قابل قبول  بود و 51درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی طرفدار پرسپولیس بودند. استقلال با 33 درصد دومین تیم پرطرفدار ایران بود و گزینه‌های تراکتورسازی، سپاهان، شاهین بوشهر و سایر تیم‌ها به ترتیب 11، 3، یک و یک درصد رای آوردند.

کاشانی: مدیون هواداران هستیم 

حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با همشهری انتخاب پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران را حاصل لطف هواداران خواند و تاکید کرد: «هواداران پرسپولیس آن قدر با محبت هستند که حتی پس از یک شکست سنگین تیم محبوب خود را تنها نمی‌گذارند. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده پرسپولیس واقعا شرمنده هواداران هستم.

ما در بازی آخر نتیجه خوبی کسب نکردیم اما هواداران در نظرسنجی برنامه 90 نشان دادند که تا چه حد با سعه‌صدر به مسائل نگاه می‌کنند و همواره واقعیت‌های فوتبال را در نظر می‌گیرند.» کاشانی ادامه داد: «هواداران پرسپولیس کار بزرگی انجام دادند. من به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس از آنها تشکر می‌کنم. ممنون و مدیون آنها هستیم و امیدواریم بتوانیم محبت آنها را جبران کنیم. چون با نتیجه‌ای که در این نظرسنجی به دست آمد مسئولیت ما سنگین‌تر هم شد و ما باید قدردان محبت هواداران باشیم.»

کاشانی تصریح کرد: «پرسپولیس افتخارات زیادی را در کارنامه‌اش دارد. حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس را به عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا انتخاب کرده است و این نشان می‌دهد که ما با تیم بزرگی سروکار داریم. تیمی که هواداران آن فوتبال را به خوبی می‌فهمند. خواهش من از هواداران این است که هیچ‌گاه سایه حمایت خود را از تیم محبوب‌شان برندارند.»

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کنید تعامل خوب میان شما و دایی تا چه حد به موفقیت پرسپولیس کمک کند، خاطرنشان کرد: «تجربه نشان داده که هیچ کاری را نمی‌توان به صورت فردی پیش برد. من در دوره مربیگری قطبی و کرانچار هم از این مربیان حمایت کرده‌ام. البته مصاحبه علی دایی را دیدم که گفته است کاشانی مثل کوه از من پشتیبانی می‌کند. باید تاکید کنم که دایی به من لطف دارد و این وظیفه من است که از او حمایت کنم.

فوتبال فرازونشیب دارد، پس بهتر است در شرایط سخت هم به یکدیگر کمک کنیم.»وی تاکید کرد: «خوشحالم که جو خوبی در تیم ما وجود دارد. اطمینان دارم که بازیکنان، کادر فنی، مدیریت و مجموعه عوامل باشگاه پرسپولیس نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این تیم در بازی‌های آینده زمینه خوشحالی هواداران را فراهم کند.»

کاشانی در خصوص سیاست‌گذاری باشگاه پرسپولیس در بازی‌های جام حذفی و همچنین کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا اذعان داشت: «دو خواسته را با دایی مطرح کرده‌ایم؛ کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و موفقیت در جام حذفی که امیدوارم با کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی دل هواداران را شاد کنیم.

این دو موفقیت به طور حتم در سایه تعامل اعضای تیم با یکدیگر محقق خواهدشد.»کاشانی در پایان تاکیدکرد: «امیدوارم روز جمعه هواداران پرسپولیس به ورزشگاه آزادی بیایند و با سعه‌صدر تا دقایق پایانی بازی کادر فنی و بازیکنان را مورد حمایت خود قرار دهند. تیم پرسپولیس هم نهایت سعی خود را می‌کند که در این بازی برنده از زمین بیرون بیاید.»

کد خبر 99876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز