شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

گروه ورزشی: بدشانسی؛ این تعبیر سرخپوشان پایتخت از گلی است که در دقیقه 93 میلاد میداودی آن را به سبک کریس رونالدو به ثمر رساند.

 اما نتیجه کاملا روشن است. پرسپولیس همچنان دچار فرازونشیب است و نمی‌تواند نوار پیروزی‌های خود را حداقل در دو بازی متوالی تکرار کند. در این بین اعتراف حبیب کاشانی نیز در نوع خود جالب‌توجه است که می‌گوید: «با این باخت، باز هم باید حاشیه جمع کنیم.» این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هواداران پرسپولیس بابت نتایج تیم محبوبشان به شدت دلخور هستند.

سقوط در دقیقه 93

دیدار تیم‌های استقلال اهواز و پرسپولیس تهران که روز پنجشنبه در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر از ساعت 14 در حضور بیش از 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی اهواز آغاز شده بود در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال اهواز به پایان رسید. تک گل این دیدار در ثانیه‌های پایانی بازی و در دقیقه 93، توسط میلاد میداودی از روی ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه به ثمر رسید. قضاوت این دیدار به عهده علیرضا فغانی بود و البته این داور، توانست به خوبی از عهده داوری این بازی حساس برآید.

باقری‌نیا: پرسپولیس با گذشته قابل مقایسه نبود

مجید باقری‌نیا، سرمربی استقلال اهواز که تحول خاصی را در این تیم به وجود آورده است، توانست پرسپولیس، دیگر تیم بزرگ پایتخت را هم شکست دهد. او از عملکرد شاگردانش راضی بود و تیمش را مستحق برد در این مسابقه دانست. وی گفت: «پیروزی برابر تیم متحول‌شده‌ پرسپولیس که اصلا با گذشته قابل قیاس نیست، ارزش کار استقلال اهواز را بیشتر می‌کند. قبل از بازی به بازیکنانم اعلام کردم که تیم پرسپولیس نسبت به نیم‌فصل اول متحول شده است. در دفاع خوب عمل می‌کنند و خوب نیز حمله می‌کنند. خوشبختانه استقلال توانست به یک پیروزی دلچسب دست پیدا کند. به تماشاگران تبریک می‌گویم. این برد حق ما بود.»

باقری‌نیا ادامه داد: «استقلال و پرسپولیس در همه شهرها میزبان هستند و امروز، همانند بازی ابومسلم علیه ما شعار می‌دادند و بازیکنان ما را به دوپینگ محکوم می‌کردند. با توجه به اینکه جواب تست دوپینگ بازیکنان اعلام شده است، آیا کسانی که تهمت‌ زده‌اند، جرات این را دارند که عذرخواهی کنند؟ به جلالی می‌گویم که آیا جرات دارید که بیایید عذرخواهی کنید؟ شما ادعا می‌کنید که همه چیز را می‌دانید اما هیچ چیز نمی‌دانید.»

کرانچار: مشکل پرسپولیس نداشتن تمام‌کننده است

سرمربی تیم پرسپولیس تهران گفت: «ما برای کسب نتیجه به میدان رفتیم و از ابتدای دیدار نیز ابتکار عمل را در دست داشتیم.» زلاتکو کرانچار در نشست خبری پس از دیدار تیمش برابر تیم استقلال اهواز عنوان‌کرد: «امروز دیدار خوبی را شاهد بودیم و فضای بازی به طور کامل فوتبالی بود. ما برای کسب نتیجه به میدان رفتیم اما زمانی که تیمی از فرصت‌ها خوب استفاده نکند، طبیعی است که اواخر بازی نتیجه را واگذار می‌کند.» وی افزود: «من از تیم خودم راضی هستم زیرا بازیکنان ما تسلط خوبی بر میدان داشتند اما نتوانستند از موقعیت‌های به دست آمده به بهترین شکل بهره ببرند.»

کرانچار ادامه داد:‌ «پس از بازی با سپاهان و مس، تیم ‌ما رشد خوبی داشت. امیدواریم بازیکنان ما به فرم اصلی خود برسند و در حد نام پرسپولیس بازی کنند. در مسابقات بعدی سعی می‌کنیم بهتر از این ظاهر شویم.» وی درباره روند بازی عنوان ‌کرد: «تیم پرسپولیس 90 دقیقه هجومی بازی می‌کرد. ما با تعویض‌های پیاپی و تاکتیکی، سعی داشتیم به نتیجه‌‌ای مطلوب برسیم اما متاسفانه بازیکنان قدر موقعیت‌های به دست آمده را ندانستند.»
کرانچار درباره وضعیت اشپیتیم آرفی در تیم پرسپولیس گفت: «این بازیکن، یکی از مهره‌های حرفه‌ای ماست اما هنوز در تمرینات نتوانسته شرایط آرمانی خود را به دست بیاورد و در سطح خلیلی و زارع خود را نشان دهد.

در صورت آمادگی، این بازیکن را در ترکیب پرسپولیس جای می‌دهیم.» سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص هادی نوروزی و عدم آمادگی وی عنوان‌کرد: «این بازیکن در دیدار با سپاهان آسیب دید در نتیجه مجبور شدیم کمتر از او استفاده کنیم.» کرانچار همچنین گفت: «پرسپولیس در مدت اخیر، شرایط رو به رشدی داشته است. بازی با سپاهان و سپس مس کرمان را همه دیدند که تا چه اندازه خوب بازی کردیم. امروز هم عملکرد بدی نداشتیم و تنها مشکل ما، نداشتن مهاجم تمام‌کننده بود. مشکل پرسپولیس در حال حاضر، چنین مسئله‌ای است؛ ما سعی کردیم این مشکل را حل کنیم که متاسفانه هنوز موفق نشدیم.»

کرانچار به مرخصی رفت

سرمربی تیم پرسپولیس امروز عازم کرواسی می‌شود. زلاتکو کرانچار که به تازگی پدربزرگ شده است برای دیدار با دختر و نوه خود به کرواسی سفر می‌کند. سرمربی پرسپولیس پس از 3 روز اقامت در کشور خود و دیدار با خانواده‌اش روز دوشنبه عازم تهران می‌شود تا بازیکنان خود را برای دیدار جمعه آینده برابر پاس همدان آماده کند. طی این 3 روز و در غیاب کرانچار تمرین‌های پرسپولیسی‌ها زیرنظر حسین عبدی پیگیری خواهد شد. تمرینات پرسپولیس پس از بازی با استقلال اهواز، بدون‌وقفه و از صبح دیروز پیگیری شد.

ضرب و شتم عابدزاده در اهواز

تعدادی از هواداران اهوازی با حمله به احمدرضا عابدزاده، اقدام به ضرب و شتم وی کردند. پایگاه خبری پرسپولیس نوشت: «در حالی که در ورزشگاه تختی اهواز از نیم ساعت پیش از شروع بازی تا دقایقی پس از پایان آن، از سوی برخی هواداران اهوازی توهین‌های رکیک به احمدرضا عابدزاده به گوش می‌رسید، پس از پایان بازی، چند نفر از هواداران اهوازی که لباس آبی به تن داشتند، با حمله به مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس، اقدام به ضرب و شتم وی کردند. در فاصله‌ای که بازیکنان و کادر فنی باشگاه پرسپولیس از ورزشگاه خارج شده و به سمت اتوبوس خود می‌رفتند، تعدادی از هواداران اهوازی با حمله به احمدرضا عابدزاده، اقدام به ضرب و شتم وی کردند.

پس از حمله این افراد به عابدزاده، ماموران یگان ویژه ورزشگاه، جمعیت مهاجم را متفرق کردند و مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس را از محل درگیری بیرون بردند. عابدزاده مسیر کوتاهی را که تا اتوبوس باقی مانده بود، لنگ‌لنگان طی کرد و سوار خودروی پرسپولیسی‌ها شد. این در حالی است که در تمام طول بازی نیز بخشی از ورزشگاه تختی اهواز، احمدرضا عابدزاده را مورد توهین‌های مکرر قرار دادند که این مسئله، با اعتراض و واکنش شدید محمود خوردبین مواجه شد.»

انتقاد خورد بین از تماشاگران

سرپرست تیم پرسپولیس گفت: «با حمله‌ورشدن به سمت عابدزاده حرکات زشت و زننده‌ای را از هواداران اهوازی شاهد بودیم.» محمود خوردبین درباره درگیری پس از دیدار مقابل استقلال اهواز اظهار داشت: «متاسفانه پس از دیدار مقابل تیم اهوازی، حرکات بسیار زشت و بی‌ادبانه‌ای را از هواداران استقلال اهواز شاهد بودیم به‌طوری که پس از بازی به سمت احمدرضا عابدزاده حمله‌ور شدند و به زدوخورد با او پرداختند.» وی ادامه داد: «برای من جای سئوال دارد که چرا پلیس و ماموران حفاظتی تا دقیقه 90 در کنار تیم بودند اما پس از بازی، تیم را رها کردند و ما دیگر آنها را ندیدیم.

شرایطی به وجود آمد که تمام هواداران پشت رختکن تیم ما آمده ‌بودند.» سرپرست پرسپولیس خاطرنشان کرد: «نمی‌دانم به چه دلیل این افراد را از ورزشگاه بیرون نکردند. اگر برای عابدزاده که حق زیادی برگردن فوتبال ایران دارد و سایر بازیکنان تیم اتفاقی می‌افتاد، چه کسی جوابگو بود؟» اما واکنش سرپرست استقلال اهواز نیز جالب توجه است. وی گفته که شاید پرسپولیسی‌ها عابدزاده را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

کد خبر 97128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز