چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی – محمدجواد پاینده: پرسپولیس با فتح دربی به روزهای آرام و طلایی فصل رسید.

انتظار می‌رود ثبات و آرامش حاکم بر این مجموعه حداقل تا آخرین روز رقابت‌های لیگ تداوم داشته باشد اما سرنوشت نامعلوم کادر مدیریت پرسپولیس باید به سرانجام برسد و مسئولان سازمان ورزش در خصوص وضعیت سرپرستی موقت و انتخاب اعضای جدید هیات‌مدیره تصمیم‌گیری کنند.

حبیب کاشانی، سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در آستانه جدایی از این مجموعه قرار گرفته و با معرفی اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید باشگاه صندلی مدیریت پرسپولیس را به زودی ترک خواهد کرد. کاشانی مدیر موفق و محبوبی برای هواداران پرسپولیس است. او دو فصل پیش این تیم را به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر رساند و در این فصل تیم بحران‌زده انصاری‌فرد را با انتخاب دایی تا حدی متحول کرد. پرسپولیس با کاشانی شرایط بهتری پیدا کرد و در نهایت موفق به پیروزی در شهرآورد شد.

این موفقیت‌ها برای افزایش محبوبیت کاشانی بین هوادارا‌ن پرسپولیس کافی
به نظر می‌رسد اما سرپرست فعلی که عملا مدیرعامل موقت باشگاه است نمی‌تواند با شرایط موجود در این مجموعه بماند. حبیب کاشانی حکم مدیریت باشگاه پرسپولیس را دریافت نکرده به این دلیل که دوشغله محسوب می‌شود و به عنوان سرپرست موقت، هدایت این باشگاه را بر عهده دارد اما شرایط موقت مدیریت پرسپولیس به زودی تمام خواهد شد. سازمان ورزش اعضای هیات‌مدیره را انتخاب و معرفی خواهد کرد و مهم‌ترین موضوع انتخاب مدیرعامل باشگاه است.

کاشانی فعلا نمی‌تواند حکم مدیریت را دریافت کند و به همین دلیل گزینه مدیرعاملی پرسپولیس نخواهد بود اما شایعات و اخبار تاییدنشده‌ای در خصوص احتمال حضور حبیب کاشانی در فدراسیون فوتبال و حتی نامزدی او برای ریاست فدراسیون شنیده می‌شود. البته این گمانه‌زنی‌ها قطعی به نظر نمی‌رسد اما اینکه حبیب کاشانی برای ادامه فعالیت در پرسپولیس دچار مشکل است بر هیچکس پوشیده نیست. او طبیعتا تمایلی به کناره‌گیری از عضویت در شورای اسلامی شهر تهران ندارد تا حکم مدیریت پرسپولیس را دریافت کند. البته کاشانی می‌تواند عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس باشد چراکه عضویت در هیات‌مدیره شغل محسوب نمی‌شود.

 نام گزینه اصلی مدیریت پرسپولیس

سازمان ورزش به زودی اسامی اعضای جدید هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس را اعلام می‌کند. روز گذشته یکی از اعضای قطعی این هیات‌مدیره از بررسی شرایط گزینه‌های مدیریت باشگاه خبر داد. سعید آذری، مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن اصفهان که عملکرد خوبی در این مجموعه داشت و فصل گذشته از این مجموعه جدا شد، یکی از گزینه‌های اصلی برای مدیریت باشگاه پرسپولیس است. این عضو هیات‌مدیره پرسپولیس که تمایلی نداشت نامش فاش شود در گفت‌وگو با همشهری این موضوع را تایید و اعلام کرد موضوع مدیریت آذری در پرسپولیس مورد بررسی قرار گرفته و احتمال زیادی دارد که این اتفاق بیفتد. وی در پایان گفت: «آذری جدی‌ترین گزینه موجود است اما همه چیز طی روزهای آینده مشخص می‌شود.»

آذری سابقه خوبی در مدیریت فوتبال داشته و در ذوب‌آهن باشگاه و تیمی منسجم، هماهنگ و موفقی را شکل داد. این باشگاه با حضور آذری در بسیاری از رشته‌های ورزشی موفق و پرافتخار بود اما شرایط مدیریت پرسپولیس متفاوت به نظر می‌رسد. آذری البته مدیری است با سابقه طولانی مدت در فوتبال کشور و از این جهت از شانس زیادی برخوردار است اما سابقه‌ای در باشگاه پرسپولیس نداشته و از این جهت ممکن است انتخاب او مورد انتقاد پیشکسوتان قرار بگیرد. وی قهرمان رشته وزنه‌برداری است اما در سایه مدیریت او، ذوب‌آهن به یکی از مدعیان فوتبال کشورمان تبدیل شد.

 آذری: تمایلی به مدیریت در میانه فصل ندارم

سعید آذری در گفت‌وگو با همشهری از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد. آذری گفت: «من هم این موضوع را شنیده‌ام اما واقعا صحبتی انجام نشده و کسی چنین پیشنهادی به من ارائه نکرده است. البته مدت‌ها پیش این بحث مطرح شد اما در هفته‌های اخیر چنین صحبتی نبوده و من هم خبر جدیدی ندارم.»

مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن در خصوص واکنش خودش به این پیشنهاد گفت: «طبیعتا پیشنهاد خوبی است و اگر واقعا چنین بحثی مطرح شود به مدیریت پرسپولیس فکر می‌کنم اما فعلا که صحبتی نشده و من هم نمی‌توانم پاسخ روشنی به این سئوال بدهم. البته قبول دارم که مدیریت باشگاه پرسپولیس شرایط ویژه‌ای دارد ولی من به عنوان یک آدم ورزشی با مشکلات و حاشیه‌ها بیگانه نیستم و سابقه مدیریت هم دارم. فکر می‌کنم بتوان در باشگاه پرسپولیس کارهای خوبی انجام داد.»

چالش اصلی البته به زمان ورود مدیرعامل جدید به باشگاه پرسپولیس بازمی‌گردد. حبیب کاشانی در میانه فصل قرار دارد و عملکرد نسبتا خوبی داشته است. با این شرایط ورود مدیرعامل جدید آسان به نظر نمی‌رسد و احتمالا مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. آذری هم پیش از این در اولین واکنش به پیشنهاد مدیریت پرسپولیس بر این مسئله تاکید کرده بود که نمی‌تواند وسط فصل مدیریت تیمی را بر عهده بگیرد. از سویی گفته می‌شود ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای کاشانی از سوی سازمان بازرسی به پایان رسیده و سرپرست پرسپولیس دیگر نمی‌تواند دوشغله باشد.

مذاکره کاشانی و سعیدلو

حبیب کاشانی در روزهای پایانی هفته جاری ملاقاتی با رئیس سازمان تربیت بدنی خواهد داشت. گفته می‌شود بحث اصلی این نشست حل مشکلات مالی باشگاه است. سازمان ورزش به زودی مبلغی در حدود 450 میلیون تومان به باشگاه پرسپولیس تزریق می‌کند تا برای تامین مخارج و پرداخت بدهی‌ها هزینه شود. البته تغییرات مدیریتی، ‌انتخاب اعضای هیات‌مدیره و همچنین بحث در خصوص گزینه‌های مدیرعاملی باشگاه نیز دیگر موضوعات این جلسه را تشکیل می‌دهد.

سعیدلو از حبیب کاشانی در پرسپولیس حمایت کرده اما در شرایط فعلی امکان ابقای سرپرست موقت وجود ندارد. در نشست رئیس سازمان ورزش و سرپرست باشگاه پرسپولیس این موضوع مطرح خواهد شد و مذاکرات دو طرف برای پرسپولیس سرنوشت‌ساز است. گفته می‌شد حبیب کاشانی در انتخاب مدیرعامل جدید هم تاثیرگذار است و احتمالا آذری گزینه مورد نظر او نخواهد بود اما فعلا جدی‌ترین گزینه سازمان ورزش و اعضای احتمالی هیات‌مدیره جدید سعید آذری است.

کد خبر 101352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز