چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

گروه ورزشی: لیگ برتر والیبال ایران در آستانه پایان بازی‌های دور رفت، وارد مراحل حساسی شده است.

 در میان 5 مدعی قهرمانی این فصل، تنها پتروشیمی است که بعد از 3 شکست امیدوار به کسب قهرمانی نیم‌فصل است ولی چهار مدعی دیگر پیکان، سایپا، داماش و کاله نیز برای رسیدن به این عنوان شانس دارند. البته از این جمع، کاله با انجام تمامی بازی‌های سختش شرایط مطلوب‌تری نسبت به سه رقیب دیگر دارد. این در حالی است که تکلیف داماش، پیکان و سایپا هم ظرف چند روز آینده مشخص می‌شود. برخورد امروز پیکان- داماش در شمال و پتروشیمی- سایپا در جنوب نیز می‌تواند قهرمان نیم‌فصل را مشخص کند.

2 بازی دشوار برای مدافع عنوان قهرمانی

در میان تیم‌های مدعی پیکان وضعیتی دشوارتر از سایپا و داماش دارد. تیم مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان آسیا در حالی امروز در رشت به دیدار داماش می‌رود که باید در ماهشهر با پتروشیمی مصاف دهد. پیمودن مسیری دشوار از شمال به جنوب آن هم در کمتر از 3 روز می‌تواند هر تیمی را خسته کند. باید دید علیرضا معمری چگونه می‌تواند بدون فرصتی برای انجام ریکاوری، تیمش را در دو فینال حساس و تعیین‌کننده به نتیجه‌ای مطلوب برساند. معمری نیز به عنوان یکی از جدی‌ترین منتقدان حسین معدنی و تیم ملی، باید شایستگی‌هایش را در مصاف رودررو با داماش نشان دهد و سپس در تقابل با مصطفی کارخانه‌ای قرار می‌گیرد که تیم قهرمان ایران و آسیا را به او در پیکان تحویل داده است.

داماش که در این فصل تنها به کاله باخته است، در دو بازی خانگی موفق شده پتروشیمی و سایپا را مغلوب کند و پیروزی در این بازی برابر با قهرمانی این تیم در پایان بازی‌های دور رفت خواهد بود. معدنی که همچنان در پی جذب یک بازیکن خارجی کارآمد در پست قطر پاسور است، در این بازی به تجربه بالای علیرضا نادی، هنر بازیسازی مهدی مهدوی و آبشار و سرویس‌های بدون بازگشت حمزه زرینی امیدوار است. در آن سوی تور هم معمری از حضور محمد موسوی، محمد محمدکاظم، پیمان اکبری و امیر حسینی بهره می‌برد و احتمال موفقیت‌شان زیاد است.

پتروشیمی و سایپا محکوم به برد

در دیگر فینال امروز، سایپا که با پیروزی در مصاف با کاله باعث امیدواری خود و سایر تیم‌های مدعی شده است در جنوب با پتروشیمی روبه‌رو می‌شود. سایپا هیچگاه خاطره تلخ بازی‌های دو فصل پیش را در رقابت با پیکان بر سر کسب عنوان قهرمانی فراموش نمی‌کند که در نهایت برابر تیم پتروشیمی این عنوان را به راحتی از دست داد. وجه مشترک این بازی این است که هر دو تیم باید پیروز میدان باشند و با مغلوب‌شدن هر یک از تیم‌ها آن تیم از نبرد قهرمانی خارج خواهد شد. سایپا با شکست در این میدان دیگر نمی‌تواند برای قهرمانی نیم‌فصل با تیم‌های داماش، پیکان و کاله مبارزه کند.

کارخانه قبل از این بازی عذر آندره مالی بازیکن آرژانتینی خود را خواست و حالا در حمله روی تور همه امیدش به «آنانیوف» ملی‌پوش بلغاری است. شیرکوند، مقبلی، دژآراء و بهبودی دیگر بازیکنان پتروشیمی در بازی با سایپا هستند. در سوی دیگر میدان، سایپا در بهترین شرایط خود که حالا معروف را بعد از  آن آسیب‌دیدگی در فرم مطلوب می‌بیند، امیدوار است که با تجربه ترکاشوند، ایوانف، نظری‌افشار و عندلیب بتواند از این میدان پیروز خارج شود.

سایر بازی‌های امروز

در سایر بازی‌های امروز، کاله میزبان سنگ‌آهن بافق تیم دوازدهم جدول است. کاله برای آنکه همچنان بخت خود را در راه قهرمانی نیم‌فصل افزایش دهد، روی 2 امتیاز این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده است. در گنبد نیز بازرگانی جواهری این شهر با تیم متحول‌شده برق کرمان روبه‌رو می‌شود.

برقی‌ها که به نظر می‌رسد در دو هفته اخیر با کنار گذاشتن سرمربی صرب خود و آوردن پرویز کاظمی به شرایط بهتری دست پیدا کرده‌اند، به نظر نمی‌رسد حریفی آسان برای تیم بازرگانی باشد. گنبدی‌ها بعد از هفته‌ها درخشش در دو هفته اخیر دو شکست متوالی برابر سایپا و پرسپولیس داشته‌اند. در مشهد نماینده خراسان رضوی میزبان نماینده ارومیه است. نماینده خراسان رضوی با وجود بازیکنان سخت‌کوش‌اش و همچنین یک سرمربی بومی به‌نام جبار قوچانی‌نژاد نتایجی دور از انتظار و باارزشی تاکنون نسبت به همتای ارومیه‌ای خود در نیم‌فصل کسب کرده است.

در تهران و در غیاب تیم‌های مطرح در خانه والیبال در نخستین بازی ارتعاشات صنعتی ایران میزبان گل‌گهر سیرجان است. باید دید ارتعاشات بعد از کنار گذاشتن فرهاد داخم و ارتقای علی نقدی دستیار او به عنوان سرمربی جدید از بحران خارج خواهد شد یا نه؟

گل‌گهر با وجود ناکامی‌های فراوان هفته پیش داماش را تا آستانه شکست پیش برد، اما در نهایت 3 بر 2 بازنده شد.در دیدار دوم تهران نیز بانک کشاورزی و پرسپولیس در شهرآورد کاملا تهرانی با قدرتی تقریبا برابر به دنبال پیروزی مقابل یکدیگر هستند. بانک کشاورزی با وجود ارائه بازی‌های زیبا در گرفتن امتیاز از حریفان چندان موفق نبوده و حالا با جذب یک بازیکن سرعتی از صربستان به دنبال پوشش ضعف‌هایش است. پرسپولیس اگر بتواند بانک کشاورزی را مغلوب کند، موقعیتش را در جمع تیم‌های برتر تثبیت خواهد کرد.

کد خبر 99378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز