چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز تحت‌الشعاع مبارزه دو نماینده پرقدرت گیلان و مازندران داماش و کاله است؛ دو تیمی که توسط سرمربی و مربی تیم ملی بزرگسالان هدایت می‌شوند.

 معدنی و عطایی با آشنایی کامل به تفکرات هم سعی دارند برخلاف بازی‌های تیم‌های ملی با تیم‌های باشگاهی خود هرکدام دیگری را مغلوب کنند. مربیان هر دو تیم معتقدند که کاله و داماش، والیبال مدرن‌تری را نسبت به مدعیان باسابقه‌تر در این فصل به نمایش گذاشته‌اند و پیروزی و شکست در این بازی حساس، چیزی از ارزش‌های ارتباط و دوستی آنها در تیم ملی کم نخواهد کرد.

داماش و کاله تا قبل از رویارویی رسمی امروز، 2 بازی تدارکاتی قبل از آغاز فصل با هم داشته‌اند که هر دو بازی را آملی‌ها با برتری 3 بر 2 پیروز شدند، اما این نخستین بازی رسمی دو تیم است که مطمئنا تفاوت‌های آشکاری با بازی‌های دوستانه و تدارکاتی دارد.

امیدواری معدنی به حمایت تماشاگران

حسین معدنی حضور تماشاگران و تشویق آنها را از هر تاکتیک فنی بالاتر و برتر می داند: «در دو بازی تدارکاتی ما تمام تلاش‌مان را کردیم و نمی‌توانستیم آنها را مغلوب کنیم. این بار با حمایت‌های تماشاگران دیداری متفاوت با بازی‌های دوستانه با آنان خواهیم داشت.» سرمربی داماش در مقایسه بازی سایپا و کاله گفت: «سایپایی‌ها از تجربه بیشتری برخوردار بودند، اما کاله، والیبال را مدرن‌تر از سایپا بازی می‌کند.»

وی در مورد نزدیکی تفکراتش با عطایی می‌گوید: «طبیعی است هر دو با توجه به همکاری در تیم ملی، بسیار نزدیک به هم فکر می‌کنیم و همیشه هم در حال مشورت دادن به هم هستیم. من بعد از باخت کاله مقابل پتروشیمی از او خواستم آرامش خود را حفظ کند. از اینکه او نیز با کاله موفق است و در جمع مربیان موفق لیگ دارد حضور دارد، خوشحالم.»

عطایی: چاره‌ای جز پیروزی نداریم

بهروز عطایی در مورد بازی با تیم معدنی می‌گوید: «با وجود همبازی‌بودن و حضور مشترک با معدنی در روی نیمکت‌ تیم ملی در این بازی هر دو به نوعی رقیب یکدیگر محسوب می‌شویم. من با روحیات و تفکرات معدنی آشنایی کاملی دارم و او هم متقابلا همین شناخت را از من دارد.»

سرمربی کاله، داماش را تیمی قابل احترام، هماهنگ و پرتماشاگر توصیف می‌کند:  «داماش با برخورداری از بخشی از بازیکنان کلیدی تیم ملی، تیمی قابل‌احترام، هماهنگ و پرتماشاگر است و خوشحالم که معدنی با این تیم تاکنون نتایج خوبی گرفته است.» عطایی با اشاره به توانمندی بازیکنانش تاکید کرد: «چاره‌ای جز برد مقابل داماش نداریم و به توانمندی بازیکنانم ایمان دارم.»

روز سخت پیکان

پیکان، تیم مدافع عنوان قهرمانی بعد از دو بازی، امروز در مصاف با بانک کشاورزی یک روز سخت را تجربه می‌کند.

پیکان که نسبت به دیگر مدعیان چند بازی معوقه را در پیش‌رو دارد قبل از برخورد با حریفان اصلی‌اش در این فصل امروز تست خواهد شد.

بانک کشاورزی تیمی فاقد ستاره است اما شاگردان آرمات و ترابپور با تلفیقی از تجربه و جوانی به رغم چند باخت نزدیک از لحاظ تیمی نمایش قابل‌قبولی داشته‌اند. پیکان با هدایت معمری و برقی و بازیکنانی چون اکبری، امیرحسینی، محمد موسوی، محمد محمدکاظم مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود. مشکل پیکان چند بازی عقب افتاده و چند بازیکن مصدوم است که در صورت رسیدن به بازی‌های این فصل، می‌توانند مشکلات قهرمان سنتی را کم کنند.

سایپا در ارومیه

سایپا، نایب‌قهرمان فصل پیش امروز در شرایطی در ارومیه به میدان می‌رود که از بازی برگشت سال گذشته‌اش خاطره‌ای خوب ندارد. اگرچه نماینده امسال ارومیه تیمی در حد تیم سال گذشته نیست ولی حضور تماشاگران در خانه به این تیم روحیه می‌دهد. سایپا بعد از شکست نزدیک هفته پیش برابر داماش در این دیدار تنها باید پیروز شود.

در سایر بازی‌های امروز، در تهران

ارتعاشات صنعتی میزبان سنگ‌آهن بافق است و در مشهد نماینده خراسان رضوی با پرسپولیس دیدار می‌کند. پرسپولیس تاکنون نتایج خوبی گرفته و با امیر حیدری سرمربی سابق تیم ملی در تلاش برای رسیدن در جمع 8 تیم برتر است. این در حالی است که جبار قوچانی‌نژاد با تعدادی بازیکن گمنام دو بازیکن خارجی‌اش میکلوشوویچ قزاق و کارلوس ونزوئلایی در فکر برد است.

در سیرجان، گل‌گهر با وجود تقویت کادر فنی خود و استفاده از ابراهیم وادی بعد از شکست مقابل دانشگاه آزاد در بازی ابتدای هفته به دیدار بازرگانی گنبد می‌رود. خلیل آزمون، سرمربی چندین ساله گل‌گهری‌ها این بار برخلاف سال‌های گذشته به جای روبه‌رو شدن با تیم شهرش هدایت آن را به دست گرفته است. گنبدی‌ها در هفته‌های اخیر به همان تیم منسجم و خطرناک گذشته نزدیک‌تر شده‌اند.

کد خبر 97470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز