سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

علی شاکری: مجمع عمومی سالیانه فدراسیون والیبال بعد از تاخیری چندین ماهه، روز گذشته با حضور اعضای مجمع و با جمعیتی قابل توجه در محل سالن فدراسیون واقع در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

میهمان ویژه این مجمع هم حمید سجادی رئیس مجامع سازمان و رئیس مرکز توسعه ورزشی قهرمانی بود که همراه با شوقانی معاون جدید منابع و نیروی انسانی سازمان تربیت بدنی و سیروس عالمی مسئول دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی ساعاتی را با خانواده بزرگ والیبال گذراندند. شروع مراسم با قرائت کلام‌الله مجید آغاز شد و با اینکه تعدادی از روسای هیات‌های استان‌ها غایب بودند اما شمار حاضران بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود.

ابتدا سعید درخشنده به عنوان دبیر فدراسیون‌ و دبیر مجمع به حاضران خیرمقدم گفت و قبل از هر صحبتی کلیپ زیبایی از تصاویر موفقیت‌های والیبال در رده‌های سنی مختلف و به خصوص راهیابی تیم ملی بزرگسالان به مسابقات قهرمانی جهان 2010 ایتالیا در ناگویای ژاپن و نایب‌قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا در مانیل فیلیپین و صحنه‌های جذاب بازی‌های تیم ملی در مسابقات جام بین قاره‌ای همراه با ترسیم منحنی نمودار رشد والیبال ایران به نمایش در آمد. نمایش این کلیپ بسیار جالب بود و سجادی گفت این کلیپ به خوبی بیانگر موفقیت‌های والیبال همراه با صحنه‌های عاطفی و آماری بود که نیاز به هیچ تفسیری نداشت.

مرهون زیرساخت‌های خوب

رئیس فدراسیون والیبال در شروع صحبت‌هایش با اشاره به رشد خوب والیبال ایران در سال‌های اخیر، روند مثبت کنونی این رشته را به علت زیرساخت‌های خوب گذشته و پایه‌گذاری شده در دوران تصدی 17 ساله یزدانی خرم دانست و گفت: «تصویری که از والیبال حال حاضر شاهدیم حاصل تلاش دست جمعی اعضای خانواده بزرگ والیبال است که من به سهم خود از همه متشکرم. از سازمان تربیت‌بدنی گرفته تا المپیک و همکارانی که ما را یاری دادند تا اهداف ترسیمی خود را عملی کنیم.»

وی با اشاره به نتایج خوب تیم ملی در مسابقات جام بین‌قاره‌ای گفت: «بازی‌های درخشان ملی‌پوشان والیبال ایران نه تنها تحسین مردم را در داخل کشور به همراه داشته است بلکه باعث شده تا تمامی قدرت‌های بزرگ امروز والیبال جهان، خواستار همکاری دوجانبه با والیبال ایران شوند.» رئیس فدراسیون والیبال در مورد برنامه‌ریزی فدراسیون برای اردوهای تدارکاتی و مسابقات بین‌المللی عنوان کرد: «خوشبختانه در 3 سال گذشته اردوهای تدارکاتی داخلی و برون‌مرزی در نظر گرفته شد و همه آنها به موقع و به خوبی اجرا شد. در حال حاضر نیز برای هر 6 رده سنی تیم ملی برنامه‌های مختلفی داریم و افقی که ترسیم کرده‌ایم راهیابی به المپیک 2012 لندن، حضور در لیگ جهانی و قهرمانی مسابقات آسیایی گوانگ‌جو است.»

رقابت سالم والیبال و بسکتبال

معاون سازمان تربیت‌بدنی با تاسف از تاخیرهای صورت‌گرفته در مجامع فدراسیون‌های ورزشی گفت: «حداقل خاصیت برپایی چنین مراسم‌هایی آشنایی بیشتر مسئولان سازمان تربیت‌بدنی با نحوه عملکرد فدراسیون‌ها و هم‌اندیشی بیشتر برای دستیابی به موقعیت‌های بهتر است.»

حمید سجادی فدراسیون والیبال را فدراسیونی پرتلاش، پرجاذبه و فعال معرفی کرد و گفت: «والیبال فدراسیونی فعال، پرتلاش و پرجاذبه است که هم‌اکنون رقابت بسیار خوبی با بسکتبال برای رسیدن به بالاترین مدارج در دنیا دنبال می‌کند. نقطه مشترک این دو رشته را باید از همان ابتدای شکل‌گیری در ایران زندگی در زیر یک سقف دانست که با وجود استقلال فدراسیون والیبال از سال 1336 این دو رشته همواره موفق و در رقابتی سالم نتایجی ارزشمند برای ورزش ایران به دست آوردند.» رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی ادامه داد: «والیبال ایران دیگر یک والیبال معمولی در جهان تلقی نمی‌شود و مطمئنم در آزمون بزرگ بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو به رغم سختی راه، قهرمان خواهد شد و این قهرمانی دور از دسترس نیست.»

درخواست سازمان تربیت بدنی از والیبال

پایان بخش صحبت‌های سجادی با طرح درخواست سازمان تربیت بدنی از فدراسیون والیبال همراه بود. سازمان تربیت‌بدنی از چند وقت پیش اعلام کرد که در برنامه استراتژیک این سازمان فدراسیون والیبال همراه چند فدراسیون دیگر هیچ تغییری نخواهد کرد. بحث میزبانی هر چه بیشتر مسابقات آسیایی و جهانی، تقویت تعامل‌های بین‌المللی از جمله برگزاری جلسه‌های هیات رئیسه و کنگره‌ها و فعالیت پررنگ باشگاه‌ها در رقابت‌های والیبال ساحلی برای شناساندن ایران از جمله دیگر درخواست‌های رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی از مسئولان والیبال بوده است.

کد خبر 96876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز