چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

علی شاکری: هفته هفتم لیگ برتر والیبال ایران، امروز در شرایطی با 5 دیدار پیگیری می‌شود که 3 بازی از 5 بازی امروز در تهران برگزار می‌شود و دو بازی دیگر نیز در شهرهای مشهد و بافق انجام خواهد شد.

خانه والیبال تهران برای دومین‌بار در این فصل یک روز پرازدحام دیگر را تجربه می‌کند و در نخستین بازی امروز نیز کاله، صدرنشین جدید لیگ به مصاف ارتعاشات صنعتی ایران می‌رود. کاله که تاکنون با پیروزی بر داماش گیلان و پیکان، مهم‌ترین تیم خبرساز فصل بوده است با پیروزی در بازی امروز کاملا با سایر مدعیان فاصله می‌گیرد. تمامی تیم‌ها امیدوار به شکست این تیم مقابل ارتعاشات هستند اما بعید به نظر می‌رسد که ارتعاشات بتواند آرزوی تیم‌های تعقیب‌کننده صدرنشین را با فراز و فرودهایی که در این فصل داشته، برآورده کند.

نخستین نمایش داماش در تهران

در یکی دیگر از بازی‌های تهران داماش با حسین معدنی با پرسپولیس روبه‌رو می‌شود. این تیم که خیلی زود صدرنشینی پرسروصدایش را به کاله، دیگر تیم شمالی واگذار کرده، امروز برای نخستین بار در تهران به میدان می‌رود. شاگردان معدنی با اندیشه تصاحب 2 امتیاز این بازی، روبه‌روی تیمی قرار می‌گیرند که پس از باخت هفته پیش در مشهد موقعیت‌‌اش به خطر افتاده است. این بازی به نوعی رویارویی، ابراهیم امیرحیدری کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی با حسین معدنی همتای جوان فعلی‌اش در تیم ملی بزرگسالان است.

در بازی سوم تهران، سایپا بحران‌زده با بازرگانی جواهری گنبد روبه‌رو می‌شود. سایپا که در این فصل به اعتقاد همگان بهترین تیم را در جمع مدعیان دارد، تاکنون 2 شکست تلخ را تجربه کرده و مسئولان این تیم به صورت جدی درصدد پیروزی هستند. حریف امروز سایپا، تیم سخت‌کوش گنبد است که با مجموعه‌ای از بازیکنان متوسط و با هدایت خلیل آزمون نمایش دور از انتظاری داشته است. فرید صائبی، سرمربی باتجربه سایپا باید در این رقابت پیروز میدان باشد.

پتروشیمی با کارخانه در مشهد

در مشهد بعد از شکست پرسپولیس در این شهر، توقع همگان از تیم خراسان رضوی بالا رفته و امروز شاگردان جبار قوچانی‌نژاد مقابل شاگردان کارخانه در تیم پتروشیمی قرار می‌گیرند. پتروشیمی نیز پس از دو شکست اولیه به تدریج خود را پیدا کرده و با حضور 2 بازیکن خارجی‌اش ماکی و آنانیوف در لیگ برتر ایران و پیوستن احسن‌الله شیرکوند، لیبروی تیم ملی در مربع مدعیان قرار گرفته است.

خراسانی‌ها هفته پیش با حضور یک پدیده جدید به نام رشیدی که به جای پاسور تیم ملی ونزوئلا بازی کرد، توانستند پرسپولیس را شکست دهند. گفته می‌شود کارلوس بازیساز سرشناس ونزوئلایی امروز به این بازی خواهد رسید. همه امید تماشاگران مشهدی به ضربات پرقدرت غول قزاق میلوکوویچ است که امروز نبردی تماشایی با همتاهای خارجی خود در تیم پتروشیمی خواهد داشت.در یزد پیکان در بازی با کاله شرایطی درست مشابه با پتروشیمی دارد.

در این بازی همه چیز بستگی به کارهای انجام شده طی 2 روز گذشته از سوی علیرضا معمری و عباس برقی دارد که چگونه توانسته‌اند از لحاظ روانی با بازیکنان صاحب‌نام تیم کار کرده و آنها را متوجه موقعیت حساس‌شان کنند. حضور محمد موسوی و محمدکاظم برای تیم پیکان ضروری است و اگر این دو همراه امیر حسینی و پیمان اکبری شرایط ایده‌آلی نداشته باشند، پیکان شرایط خوبی در رقابت با سایر مدعیان نخواهد داشت.

کد خبر 97963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز