علی شاکری: پیکان و سایپا قهرمان و نایب‌قهرمان فصل پیش را باید ناکامان بزرگ هفته دهم لیگ‌برتر والیبال ناکامان قلمداد کرد که در رشت و ماهشهر یک گام دیگر از قهرمانی نیم‌فصل دور شدند.

فاتحان بزرگ این هفته هم شکست‌دهندگان این دو تیم قدیمی، داماش و پتروشیمی بودند که با معدنی و کارخانه سرمربیان فعلی و اسبق تیم ملی توانستند به پیروزی‌های ارزشمندی دست یابند.

شکست سوم سایپا در ماهشهر کافی بود تا این تیم پس از یک صدرنشینی کوتاه دوباره صدر جدول را به کاله بدهد و خود به مکان سوم جدول سقوط کند. داماش که با یک بازی کمتر بیشترین بخت را نسبت به سایر مدعیان قهرمانی برای تصاحب قهرمانی نیم‌فصل دارد با پیروزی بر پیکان با 19 امتیاز در رده دوم ایستاده است. سایپا هم‌امتیاز با داماش در رتبه سوم جدول قرار گرفته و بازرگانی جواهری گنبد به عنوان یکی از پدیده‌های این فصل لیگ با غلبه بر تیم شگفتی‌ساز برق کرمان جای پرسپولیس بحران‌زده را در مکان چهارم جدول گرفته است.

دومین لغزش قهرمان

جدال پیکان و داماش همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد جدالی دشوار و سخت برای هر دو تیم بود که در نهایت با برتری 15 بر 10 داماش در ست پنجم به سود تیم میزبان رقم خورد. داماش در ابتدا ست‌های اول و دوم را برد، اما پیکان با بازیسازی امیر حسینی روی دریافت‌های مطلوب پیمان اکبری با پیروزی در ست‌های سوم و چهارم به بازی برگشت اما در نهایت این داماش بود که با درخشش علیرضا نادی کاپیتان تیم ملی و رضا خداپرست و احمد بابایی توانست پس از شکست دادن سایپای نایب‌قهرمان، پیکان مدافع عنوان قهرمانی را هم مغلوب کند.

نکته جالب گرفتن پاداش یکصد هزار تومانی بازیکنان پیکان پس از شکست از شیعی، عضو هیات‌مدیره باشگاه بابت نمایش خوب در این دیدار بود.در پایان این دیدار حسین معدنی از اینکه معمری رسم مسابقات حرفه‌ای را به جا نیاورد و با او دست نداد ناراحت بود و این رفتار را غیراخلاقی دانست.

سایپا، اسیر تعویض‌های اشتباه

همزمان با بازی پیکان- داماش در رشت، در جنوب کشور و در ماهشهر سایپا در مصاف با پتروشیمی متحمل سومین شکست خود شد. در روزی که پتروشیمی انگیزه‌های بسیار بالایی برای پیروزی خانگی داشت، سایپا با اشتباه‌های عجیب در تعویض‌ مهره‌های کلیدی‌اش کمک کرد تا میزبان راحت‌تر به هدفش برسد. خارج شدن نظری‌افشار، عندلیب و به خصوص ترکاشوند بهترین بازیکن سایپا در ست چهارم کافی بود تا شاگردان کارخانه با این برد به آینده امیدوارتر شوند. سایپا پرمهره‌ترین تیم فعلی لیگ در این بازی در کار گروهی ضعیف و در اجرای تاکتیک‌های موردنظر ناهماهنگ و سردرگم بود.

بازگشت کاله به صدر جدول

کاله آمل دوری یک هفته‌ای از صدر جدول را با یک پیروزی برابر سنگ‌آهن بافق پشت‌سر گذاشت و با برتری 3 بر صفر در مصاف با تیم چهاردهم جدول دوباره به صدر بازگشت. در سایر بازی‌های هفته بازرگانی‌جواهری گنبد در یک نبرد دشوار موفق شد 3 بر 2 از سد تیم متحول شده برق کرمان عبور کند. این برد شاگردان خلیل آزمون کافی بود تا با شکست پرسپولیس مقابل بانک کشاورزی این تیم نیز پس از دو هفته به همان جایگاه قبلی‌اش در جدول بازگردد. برق کرمان بعد از اخراج «سرجان» در سه بازی اخیر با جذب پرویز کاظمی موقعیتی بهتر از گذشته پیدا کرده است.

در تهران ارتعاشات صنعتی بعد از کنار گذاشتن فرهاد داخم با سرمربیگری دستیارش علی نقدی توانست به سختی مقابل گل‌گهر سیرجان پیروز شود. در دیگر بازی تهران، پرسپولیس در شهرآورد تهران مغلوب بانک کشاورزی شد. پرسپولیس آن‌قدر پراشتباه و ضعیف ظاهر شد که برخی از تماشاگران منتسب به این تیم خواهان کناره‌گیری ابراهیم امیرحیدری شدند.

بانک کشاورزی با مثلث آرمات، ترابپور و ابوترابی با درخشش میکائیل تاجر، رئوفی و مباشری با این برد دو پله دیگر در جدول صعود کرد. در مشهد نیز نماینده خراسان رضوی یک پیروزی دیگر و این بار برابر همنام ارومیه‌ای خود کسب کرد تا در میان حیرت همگان به مکان پنجم جدول صعود کند. شاگردان قوچانی‌نژاد با کمترین امکانات و جمعی بازیکن جوان تا پایان هفته دهم غیرقابل پیش‌بینی‌ترین بازی‌ها را در جمع 15 تیم حاضر ارائه کرده‌اند.

کد خبر 99547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز